22 Ocak 2014 Çarşamba

YUFKADA TAVUK SARMA



Bu akşam ne pişirsem soruları kafamda dolanırken bir anda aklıma gelen daha önce televizyonda görüp kendime göre biraz değişiklikler yaptığım bir tavuk yemeğini anlatmak istiyorum bugün. Çok ölçüsü yok aslında ama ben size en uygun ölçüleri vermeye çalışıcam. Yapımı çok basit demek istiyorum ama gelecek yorumlardan korkuyorum açıkçası:)) Yok, artık tecrübeliyim yapımı orta zorlukta diyerek tam politikacı edasıyla olayı kıvırmayı planlıyorum...  Bir davet sofrasına dahi yakışan bir çeşit için gerçekten zor demeye dilim varmıyor açıkçası. Neyse ben daha bir şey demiyorum, siz yapın zorluk derecesini siz bana söylersiniz


Ben de kaşar peyniri yoktu eğer siz de varsa koymanızı tavsiye ederim. Ben evdeki malzemeleri değerlendirmek için bu şekilde hazırladım. Bir adet yufkam ve iki biber ve bir bağ ıspanağı ne yapabilirim diye düşünürken spor dönüşü kasaptan tavuk göğsünü alıp bu yemeği yapmaya giriştim. Siz dilediğiniz her şeyle bu yemeği zenginleştirebilirsiniz. Yazın bezelye ve kırmızı biberle ya da közlenmiş patlıcan ve mantarla yahut sevdiğiniz her türlü sebzeyle sarabilirsiniz.



Malzemeler: (4 kişilik)

2 adet tavuk göğsü
1 bağ ıspanak
2 adet kırmızı paprika biber
2 diş rendelenmiş sarımsak
1 küçük kase rendelenmiş kaşar peyniri
1 adet yufka
1 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı
tuz, karabiber,kırmızı toz biber, kimyon
zeytinyağı

Üzeri İçin:

1 yumurtanın sarısı

Tavuk göğsünü et döveceğiniz varsa döverek inceltin. Eğer yoksa benim gibi kasabınıza yaptırın. O da yoksa iki yağlı kağıdın arasına koyduğunuz tavuğu  bir bardağın altıyla çok vurup parçalamadan ezin. Buzdolabı poşetini bir uzun bir kısa iki kenarını keserek büyük bir dikdörtgen şeklinde haline getirin. Tavuk göğsünü üzerine yerleştirin. Üzerine dilediğiniz baharatları serpin, biraz da zeytinyağı gezdirin ve buzdolabında dinlenmeye kaldırın.


Kırmızı biberlerin çekirdeklerini ayıklayın ve uzunlamasına ikiye ayırın ve küp küp doğrayın. Az yağlı tavada soteleyin ve bir kenara ayırın.

Ispanakları iyice yıkayın ve onları da küçük küçük doğrayıp zeytin yağında rendelediğiniz sarımsaklarla suyunu çekene kadar soteleyin. Tuz ve karabiber ekleyip kırmızı biberleri de atıp bir iki kere beraber çevirin.

Tavuk göğüslerine buzdolabından çıkartın ve ıspanaklı harçtan bir kenarına kaşıkla yayın. Buzdolabı poşeti yardımıyla sıkarak rulo yapın.


Tavanızı iyice kızdırın, az zeytinyağı dökün. Rulolarınızı dikkatli bir şekilde kızgın tavada döndürerek mühürleyin. Bu işlem tavuğunuzun suyunun içinde kalmasını ve sulanmasını engelleyecek.

Yufkanızı ikiye sonra da dörde bölün. Aralarına tereyağı sürüp ikili, ikişer tane üçgen yufka elde edin. Tavuk göğsünüzü yufkanızın geniş tarafına koyup sigara böreği sarar gibi sarın.


Ucunu açılmasın diye zeytinyağına  ya da suya batırın. Diğer tavuk göğsüne de aynı işlemi uygulayın. Yağladığınız borcama yan yana dizip üzerine dilerseniz yumurta sarısı sürüp ( ben evde yumurta sarısı olmadığı için yufkayı yağladıktan sonra susamı serptim o yüzden susamlar hep döküldüler.) susam serpin.


Birer parmak kalınlığında kesin ve 200 derece sıcak fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 40 dakika pişirin.

3 yorum:

  1. Arkadaşım denemiş ben onda tatma imkanı buldum. O ve kendi adıma yazıyorum gerçekten çok leziz ve çok da zor değil yapımı...misafirime yapmak istiyorum ben de...

    YanıtlaSil
  2. elleriniz dert görmesin.. ilk fırsatta yapılacaktır...

    YanıtlaSil
  3. her tarifiniz birbirinden farklı ve hepsi seçilmiş,davet sofraları için yapılmış gibiler...ben henüz hiç deneyemedim ama blogunuzu incelemekten büyük keyif alıyorum,elinize sağlık

    YanıtlaSil