3 Şubat 2014 Pazartesi

DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE


Evde otururken ben damla çikolata yemek istiyorum diye tutturan kızımı, kurabiyeyle kandırmak suretiyle bu tarifi uygulamaya karar verdim. Elime nereden geçtiğini hatırlamadığım, atıl duran bir kağıtta yazılı bu reçeteyi denemek, aklımın ucunda hep vardı zaten. Daha önce yayınladığım damla çikolatalı kurabiye tarifime göre bunun ilk anki lezzeti daha iyi geldi bana, fakat ertesi güne aynı lezzetinden eser yoktu. Durum böyle olunca yenmedi mi? diye sorarsanız elbette yendi ama hani yapmak isteyen olursa bu durumdan haberdar olsun istedim.


Malzemeler:

2 su bardağı dolusu un
1 silme çay kaşığı karbonat
1 silme çay kaşığı tuz
225 gr tereyağ
1 su bardağı şeker
1\2 su bardağı esmer şeker
2 adet yumurta
1 paket vanilya


Un, tuz, vanilya ve karbonatı bir kaba eleyin.

Tereyağ ve şekeri mikserle krema haline gelene kadar çırpın. Ardından yumurtaları teker teker kırarak çırpmaya devam edin.

Unlu karışımı da azar azar ekleyerek çırpmaya devam edin. Damla çikolataları ekleyip spatulayla karıştırın. Buzdolabında dinlenmesi için yarım saat bekletin.

Yağlı kağıt serilmiş tepsiye ceviz büyüklüğünde yuvarlaklar yapıp, yayılma payı için üç parmak boşluk bırakarak dizin.

180 derecede 2 tepsi olarak kenarları kızarana kadar yaklaşık 15 dakika pişirin. Ortası çok kabardıysa eğer spatulayla sıcakken hafifçe bastırın. Tel ızgaraya alarak soğutun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder