14 Şubat 2014 Cuma

KESTANE PANDİSPANYALI PASTA



 Dünkü yayınımda anlattığım kestaneli pandispanyanın pastaya dönüşmüş hali. Dışını krem şantiyle süsleme yapmak istediğim için, içine ben pastacı kreması kullandım bu defa...Pastayı üç kata ayırdım.Pastacı kremasına benmaride erittiğim 80 gr bitter çikolatayı koydum ve özleşene kadar çırptım.


Üzerine bir paket krem şantiyi bir bardaktan bir parmak az üstle hazırlayıp sıvadım. Artanı da sıkma torbasına doldurdum ve süsledim. Biraz buzdolabında beklettim. Üzerine hazırladığın parlak sosu döktüm. Tarifi aşağıda...


Kestaneleri pastacı kremasına koyduğum benmaride erittiğim çikolatalara batırdım ve yağlı kağıdın üzerinde buzdolabında soğuttum. Bir miktar çikolatayı kaşıkla yağlı kağıda gelişi güzel sıvadım onu da süslemede pastaya batırmak için dondurdum.


Şeker hamurundan hazırladığım kalbi kürdana batırıp, pasta hazır olunca çikolatalar ve kestanelerle pastayı süsledim.

Parlak Sos:

25 gr kakao ( 1 paket )
50 ml süt kreması
50 ml su
80 gr şeker
1 tepeleme tatlı kaşığı toz jelatin

Jelatini bir kasenin içine serpin. Üzerini geçecek kadar su ekleyin ve bir kenara alın. Kalan bütün malzemeyi çırpıcıyla karıştırın. Mikro dalgada 30 saniyede bir çıkartıp karıştırın. İyice ısınıp parmağınız giremeyeceği bir sıcaklığa ulaşmalı, bu da yaklaşık 3 defada oluyor. Yeterli sıcaklığa gelmiş olan kabınızı çıkartın ve şişmiş olan jelatini ekleyin ve tekrar karıştırın. Bir gece buzdolabında bekletin. Kullanmadan önce buzdolabından çıkartıp mikro dalgada 30 saniye ısıtmanız yeterli. Tekrar karıştırıp pastanızın üzerine dökebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder