18 Şubat 2014 Salı

KURABİYEKOKUYOR 1 YAŞINDA- KUSKUS SALATASI


Buna inanamıyorum desem inanır mısınız? Öyle bir anda gelişen bir kararla atılmış bir adımın 1 senedir aksamadan gelebildiğine, 196 tarifl ve 53 bine yakın tıklama almasına inanın çok şaşırıyorum. Belki bu rakamlar 1 senelik bir blog için çok az olabilir ama benim için hiç de azımsanamayacak kadar fazla. Hele ki son zamanlarda aldığım yorumlar ve diğer blog yazarı arkadaşlarla iletişim haline geçebilmek bu bir yılın son demlerinde beni daha da şevklendirdi. Neden derseniz, bir ara gerçekten ne yapıyorum ben yaa... bunun sonu nedir ki??? yap yap yap, çocukları uyut, yaz yaz yaz!!! yeter artık deyip deyip gene de kendimi klavyenin karşısında yazarken buluyordum. Ama bir gün nihayete erecek diyordum. Bazen de daha önce yaptığım bütün tarifler boşa gitmiş keşke fotoğraf çekseymişim de şimdi yazardım diye geçiriyordum içimden, sanki şimdi yaptıklarımı yazma işini bitirmişim gibi:)  Biraz dramatik bir kutlama konuşması oldu galiba, neyse bence kapatalım bu konuyu...

Oldum olası farklı ama lezzetli şeyler yapmayı sevmişimdir. Her zaman bu tarz şeyler denediğim için bir çok hüsran tarifle de karşılaştım. Ama şimdi tarifi görür görmez, sonucun iyi veya kötü olabileceğini çok çok daha az bir yanılma payıyla kestirebiliyorum galiba. Zaten bu yüzden yazılarımı okuyanlar da bu hüsranı yaşamasınlar diye tariflerimi dikkatli seçerek yapıyorum ve yazarken uygun cümleler seçmeye çalışıyorum. Aldığım tüm yemek dergileri, kestiğim gazete küpürleri, tv programları hala boş vakitlerimin vazgeçilmez demirbaşları...

Bugün için bir pasta ya da değişik bir tarif yokmuydu bu da ne? dediniz şimdi eminim... ama bu denk geldi desem bütün dürüstlüğümle...Zaten bu salata da benim en çok yaptığım salatalardan biridir. Sevgili arkadaşım Burcu'nun spesyaliydi aslında, yılını yanlış hatırlamıyorsam eğer 2000 yılında  beni bu salatayla o tanıştırdı. Yapımı son derece kolay ve lezzetli bir salata, içine istediğinizi koyabileceğiniz ufku geniş bir salata türü anlayacağınız:)


Malzemeler:

1\2 paket kuskus makarna
4 büyük boy sosis
bir küçük kase kornişon turşu
bir küçük kase mısır
2 dal taze soğan
1\2 demet dereotu
yoğurt
mayonez

Makarnayı bol tuzlu suda haşlayın. Haşlanırken içine sosisleri de atıp 2 dakika haşlayıp çıkartın. Taze soğan, turşu ve haşlanmış sosisleri küp küp doğrayın. Dereotunu ince ince kıyın. Süzülmüş ve soğumuş kuskuslarınıza bütün malzemeleri ekleyin. Yeteri kadar yoğurt ve mayonezi de ekledikten sonra karıştırın. Beklediği zaman yoğurdu biraz çekebilir böyle bir durumda servisten önce biraz daha yoğurt ekleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder