8 Şubat 2014 Cumartesi

SEVGİLİLER GÜNÜ PASTASI-MUZLU, BÖĞÜRTLENLİ


Geçtiğimiz günlerden kalma bir pasta. Yani anlayacağınız sevgililer günü için yapmadım bunu, ama adının Sevgililer Günü Pastası koymam yakın zamanda kapımızda olan bu gün için uygun olur gibi geldi. Bugünü evde kutlamayı düşünenler için bir fikir de olabilir. Çok da karışık bir yapımı yok. Aslında tamamen evde arta kalan malzemeleri değerlendirmek için ortaya çıkmış kendi şeklini kendi oluşturmuş bir pasta... Nasıl yani???



Anlatmaya çalışayım. Sadece pandispanyayı hazırlayıp, hiç yapmadığım bir şey aslında ama iç ve dış kreması olarak hazır pasta kreması kullandım. Esra'nın meyveli pastasından artan biraz kremam ve böğürtlenim vardı onları yeni bir pastayla değerlendireyim diye yaptım bunu. Pastacı kreması için yumurtam da yoktu. Bende evde durup duran hazır paketlerdeki pasta kremasını da değerlendiririm hem de bütün artanlar değerlenir diye hemi de evin tatlı ihtiyacı karşılanmış olur diyerek son altı yumurtamla pandispanya yapımına giriştim.


Pandispanyayı bir gün önceden hazırlayın derim ya hep bu defa aynı gün içinde hazırladım ve patlara ayırdım. Kara orman pastadaki pandispanyayı kullandım. Hiç de düşündüğüm kadar zor olmadı ayırması aslında. Öyle güzel kabardı ki bi de tam altı pata ayrıldı. Gökdelen gibi bir pasta olmasın diye de bir katını derin dondurucuya ayırıp beş kat yaptım.


Alelacele yapılmış bir pandispanya olduğu için yumurta beyazları tam karışmamıştı. Zaten normalde bile az da olsa beyazlıklar kalıyor ama sanki bu defa biraz daha fazla kalmıştı ama merak etmeyin tadına hiçbir etkisi olmuyor bu durumun.


Şekerli suya hazırladığım şurupla, kremayı koymadan önce her katı ıslattım. Paketin üzerindeki tarife göre, ama yağ eklemeden kremayı hazırladım. İlk kata krema üzerine de kalan böğürtlenleri koydum.


İkinci katın üzerine tekrar krema ve muz dilimleri üç,dört aynı şekilde...


Bütün katlar bittikten sonra kalan kemayı pastanın yanlarına sıvadım. Krema biraz az geldiği için çok güzel sıvayamadım, ben de yağlı kağıdın üzerine benmari erittiğim çikolatayı ince olarak sürdüm. Buzdolabında sertleşinceye kadar  beklettim. Sonra onları kırarak pastanın kenarlarına yapıştırdım. Daha doğrusu şu, yağlı kağıda yayılmış çikolatam da vardı. Tv programlarındaki yemek tariflerine benzedi bu, herşey hazır:)) Gene meyveli pastanın çikolatalı bandından artan çikolatayı yağlı kağıda sürüp kaldırmıştım, onu kullandım. Alın size bir artık daha... Siz çikolata rendeleyebilirsiniz.


Üstüne de gene süt kreması ve krem şantiden oluşan kalan kremayı kullandım. İki kaşık kadar ayırıp gıda boyasıyla Zeynep için pembe yaptım. Ama gıda boyası kremayı sulandırdığı için pembe kremayı da aynı beyazlar gibi yıldız ucla sıkmış olduğum halde, akıp böyle bir görüntü oluşturdu ama bence çok güzel oldu, sizce??


Aralarına da yaprak şekli veren duylarla yaprak benzeri şekiller çıkardım. Arjantin şekeri ve pirinç patlaklarıyla son dokunuşları yapıp şeker hamurundan elimde olan süslerle de son süslemeleri yaptım. Pöfff...Umarım anlatabilmişimdir. Alnımın terini bi sileyim artık...



1 yorum:

  1. Arkadaşım ellerine sağlık her zamanki gibi harikalr yaratmışsın ama olmuyor böyle gördükce yapasım geliyor sonrada gelsin kilolar

    YanıtlaSil