9 Mayıs 2014 Cuma

BİBER SOS EŞLİĞİNDE KIBRIS KÖFTE


Davet sofralarınız için çok lezzetli, bereketli ve pratik bir tarif daha. Sizde de öyle midir bilmem ama akşam yemeğine misafir ağarladığımda beni en çok düşündüren  konu ana yemeğin ne olacağı oluyor. O yüzden bu tarif, benim gibi ana yemek sıkıntısı çekenlere gelsin :)) Çocuklarınız için yumuşacık ve top şeklindeki bu köfteler evinizde çok popüler olacak diyorum ve tarife geçiyorum.

Mantar dolma tarifini ise saatin geç olması ve yorgun bir günün bir an önce nihayete ermesi için önümüzdeki günlere erteliyorum.

Kıbrıs köfte malzemeleri:

1\2 kg dana kıyma ( ben çektirirken içine biraz kuzu eti de koydurdum. )
1 orta boy soğan
bir tutam maydanoz
1 çay bardağı galeta unu
2 orta boy patates
kimyon, karabiber vb.
tuz

Köfte için patates hariç bütün malzemeleri karıştırın. İyice yoğurduktan sonra buzdolabında en az 1 saat dinlendirin.

Fırınınızı 180 derecede ısıtın.

Patatesleri rendeleyip iki avucunuzun içinde suyunu iyice sıkın ve köfte harcının içine katıp tekrar yoğurun. Cevizden biraz büyük parçalar kopartıp yuvarlayın ve yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizin. 15 dakika 180 derecede pişirdikten sonra fırınınızı 200 dereceye çıkartın ve üzeri kızarana kadar pişirin.

Bu yemeği yaparken fırınlamadan hemen önce patatesi katmalı ve fazla zaman kaybetmemelisiniz. Bekledikçe patates kararmaya başladığı için kötü bir görüntü oluşuyor. Eğer zaman kazanmak istiyorsanız patatesleri rendeleyip suyun içinde bekletin ve kullanmadan önce iyice suyunu sıkın.


Biber sos:

2 adet közlenmiş biber
2-3 diş sarımsak
1 adet domates
tuz, pul biber

 Domatesi rendeleyin. Biraz tuz ekledikten sonra suyunu salıp sonra tekrar çekene kadar pişirin. Közlenmiş kırmızı biberleri tuz, baharat ve sarımsaklarla beraber rondoda çekin. Bunları da tavaya ekleyip bir taşım kaynatın suyunu çektirin. Fırından çıkan köftelerin yanında servis edin. 

Ben bezelyeli pilav,mantar dolma  ve kızarmış, kurutulmuş biber eşliğinde servis ettim.


Burada da üzerine pişmesine yakın dil peyniri çeri domates ekleyerek yapmıştım. Fikir olması için fotoğrafını çektim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder