30 Eylül 2014 Salı

PRENSES TAÇLI FIRFIRLI PEMBE PASTA


Oğlumun kankisi güzeller güzeli Beren için hazırladığım prenses pasta.


Taç yapımında şeker hamurunun azizliğine uğradığım için parçaları bir arada tutmak epey zor oldu. Çocuklar yemek isteyebilir diye içine Tylose kullanmadan kendi kendine kurur diye düşündüm ama  3-4 gün önce yaptığım halde bir türlü kurumak bilmedi. Enteresan bir şekilde şeker hamuru paketten çıkardığımda yoğurmama bile gerek kalmayacak kadar yumuşaktı. Ben de en son tylose'u sulandırarak macun kıvamına getirdim ve parçaları o şekilde yapıştırdım. Gene de ufak tefek sorunlar çıkardı ama bunlar da tecrübedir dedim ve de en azından kendi aramızda yediğimiz için sorun yapmadım. Etekleri için ayrı bir paket şeker hamuru açtım ama o da aynı marka olmasına ve aynı yerden almam rağmen yoğururken pazılarımda küçük yumurtalar oluştu:))

Pandispanyası için buradaki ölçüleri 22 cm'lik çemberimde pişirdim. 4 pata ayırdım. İlk katına çikolatalı pastacı kremasını yarım ölçü yaparak kullandım. İkinci ve üçüncü katına bir paket orman meyveli Creme Oleyi kendi ölçüsünde iki parmak daha az sütle çırpıp daha koyu kıvamda diğer iki kata kullandım. Böğürtlen ve çikolata serpiştirip son katı da üste koydum.


En üstü için bir paket süt kreması ve bir paket krem şantiyi beraber çırpıp onunla sıvadım. Şeker hamuruyla eteklerini hazırlayıp minik şekerleme süsleriyle de üstünü süsledim....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder