19 Şubat 2015 Perşembe

ŞEYTAN ÇİKOLATA GİYER ( DEVILS FOOD CAKE )


İlk göz ağrımız, canım yeğenim Esra için belki hatırlarsanız daha önce yaptığım meyve şöleni ve şeker hamurlu Gökkuşağı Pastasından sonra bu seneki siparişi üzerine bu sene de bunu hazırladım.


Doğum günümde bana hediye ettiği Cafe Fernando kitabından bu pastayı görünce daha Temmuz ayında kendi doğum günü pastasının ön siparişi verilmiş oldu:) Pastayı ben kitaba göre yaptım ama blogda da var tarif. Kitapta ara kreması ganajın biraz değişik hali.. Verilen ölçüyü birebir uygulamama rağmen çok sıvı, akışkan bir krema oldu. Kesinlikle sürelebilecek bir kıvamda değildi.


Önce 120 daha sonra 180 gr olmak üzere ilaveten 300 gr daha küvertür eklemek zorunda kaldım. Şimdiye kadar denediğim hiç bir tarif de böyle bir sorun yaşamadığım için bir dahaki denememe kadar tarifi yazmıycam. Ama siz tarifi denemek isterseniz blogdaki tarifi deneyebilirsiniz.


Sonuç ne oldu diye sorarsanız oldukça yoğun bol çikolatalı ama gerçekten lezzetli bir pasta çıktı ortaya. Fakat bana göre fazla yoğun ve fazla miktarda çikolatalı olduğu için listemin çok üstlerinde yer almayacak bir pasta. Ağır yemeklerin üzerine hiç düşünmeyin ama beş çaylarının yanında iyi gidecek bir alternatif olabilir.





2 yorum:

  1. Merhaba,sitenize bir-iki kez yorum bırakmıştım daha önce.yukarıda bahsettiğiniz pastayı çikolatayı ve çikolatalı pastaları sevdiğimiz için yılbaşında yapmıştım.bu arada kitaptaki tarif sitedekinden farklı.kekine,özellikle ganajına bayıldığım nefis bir tarif.ganajı hazırladıktan sonra 45 dakika ile 1 saat arasında sertleşmeye bırakmıştım ben ve daha fazla kalırsa pastaya sürülemeyecek kadar sertleştiği belirtiliyordu.tarifteki miktarlar gayet yeterli geliyor,mükemmel bir lezzet.belki başka yapmak isteyipte vazgeçenler olursa diye yazdım bu yorumu tarif dikkatle takip edilirse hiç sorunsuz bir pasta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatime Hanım merhaba,daha önce yazdığım cevabım silinmiş sanırım, mutfak tartımın pili bitmek üzere olduğu için tartarken sanırım yanlışlık oldu diye belirtmiştim ama dediğim gibi sanırım silinmiş. Daha sonra bir pastamda kaplama için aynı ganajı denedim güzel sürelebilecek bir kıvamda oldu gerçekten. Fakat bir gece beklettiğim halde öyle sürülemeyecek bir kıvamda değildi gene de. Sanırım çikolatadaki yağ veya kakao oranı kıvamda ufak tefek oynamalar yapıyor olabilir. Ama gene de kıvamı gayet yerindeydi.

      Sil