4 Haziran 2015 Perşembe

ANNELER GÜNÜ PASTASI


Bir ay geriden de olsa pastamı paylaşayım dedim :)) Belki babalar günü için yapmak isteyebilirsiniz ya da ne bileyim okullar kapanıyor karne günü çocuklarınıza yapabilirsiniz belki çocuğunuzun doğum günü olabilir, fikir olsun diye yayınlamaya karar verdim. Ben anneler günü için yapmıştım. Model olarak çok beğendim tadı da nefisti size de fikir olsun...


Bu sefer değişik bir pandispanya tarifi denedim. Lezzet olarak klasik pandispanyalara göre daha mı iyiydi bilemedim o yüzden kararı size bırakıyorum ama mutlaka deneyin derim. Ben de bir kere daha deneyeceğim ve son kararımı size aktarırım. Sanırım yemeğe ve yapmaya ara vermem damak tadımda stabil bir durum yarattı şu an farkı farkedemiyorum:)) Ama yapım aşaması olarak yapması kesinlikle daha kolay...



Tarif Burçin Birdane'den....


Malzemeler:

280 gr tereyağ ( oda sıcaklığında )
620 gram toz şeker
6 adet yumurta
200 ml sıvı krema
225 gr un
160 gr kek unu ( ben Sinangil kullandım )
70 gr kakao
4 gr karbonat

26 cm'lik bir kelepçeli kalıp için tek ölçü yeterli 4 pat çıkıyor rahatlıkla. Daha küçük kalıbınız varsa iki pandispanya da çıkartabilirsiniz. Aynı tepsiye yan yana kalıpları koyup aynı anda pişirebilirsiniz. Ama yükseklikleri farklı olursa biri birinden daha önce pişeceği için ikisini de ayrı ayrı kontrol edip pişeni önceden çıkartın.

Un, kek unu, karbonat ve kakaoyu beraber bir kaba eleyin.

Tereyağ ve toz şekeri mikserle iyice krema kıvamına gelene kadar çırpın. Yumurtaları 2'şer 2'şer iyice yedire yedire çırpmaya devam edin. Karışım iyice özleşince çırpmayı bırakmadan kremayı ekleyin. Kuru malzemeyi de ekledikten sonra 3 dk daha çırpmayı bırakmayın. 180 derece önceden ısıtılmış fırında 80-90 dakika içine soktuğunuz kürdan temiz çıkana kadar pişirin.  İlk bir saat fırının kapağını açmayın. Benim fırınımda 1 saat 10 dakikada pişti üzeri kurumasın diye son 10 dakika üstüne yağlı kağıt kapattım ama gene de üzeri biraz kurumuştu.

Kreması için de daha önce yaptığım pastacı kremasını yaptım. 1 paket süt kreması ve 1 paket çilekli krem şanti formülünü iki ölçü yapıp çırptım. Küp küp doğradığım çileklerle karıştırdım. Bir kat pastacı kreması bir kat krem şantili kremamı sıvadım.  Kat aralarına çikolata parçaları koyup süslemesini yaptım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder