5 Haziran 2015 Cuma

VİŞNELİ BADEMLİ KEK




Bugün gene Cafe Fernando günüm... Tarifleri birer birer denemeye başladım. Hepsi birbirinden güzel açıklamalı ve lezzetli tarifler. Aklınızda bir yemek tarifleri kitabı almak varsa ve bu işe ( yemek yapmaya ) yeni başladıysanız mutlaka almanızı tavsiye ederim. Benim başucu kitabım oldu, canım sıkıldıkça, vakit buldukça, açıp açıp okuyorum, yapacaklarımı sıraya sokuyorum. Ama yok almak istemiyorum derseniz ben buradan yavaş yavaş paylaşacağım zaten arada gelip bakarsınız:)

Bu bir kek evet ama o badem tozu çok farklı bir kıyırlık katmış keke. Benim son kalan vişnem 450 gr kadar olduğu için tam olmadı gibi düşünüyorum. Vişnesiz de kullanabilirsiniz demiş kitapta Cenk ama vişne ona pasta havası kattığı için vişne zamanı gelince ilk iş vişneleri tam ölçü denemek istiyorum.

Sosu için:

850gr vişne ( benim derin dondurucumda çekirdekleri ayrılmış 450 gr vişnem vardı onu kullandım sadece )
2\3 su bardağı ( 133 gr ) toz şeker

Kek Malzemeleri:

3\4 su bardağı ( 105 g ) un
1.5 tatlı kaşığı ( 6g ) kabartma tozu
3\4 su bardağı ( 150g ) toz şeker
1\4 tatlı kaşığı ( 2g ) tuz
1,5 su bardağı ( 150g ) toz badem
150 g tereyağ, yumuşamış
3 adet oda sıcaklığında büyük boy yumurta
1 tatlı kaşığı vanilya özütü ( ben kullanmadım )


Vişneli Sosu Hazırlamak İçin:

Yıkanıp çekirdeklerini çıkardığınız vişneleri şekerle beraber yüksek kenarlı bir tencereye alın. Orta ateşte 10 dakika şeker eriyene kadar ardından yüksek orta ateşte vişne suyu neredeyse reçel kıvamı alana kadar 20 dakika daha pişirin. Çok karıştırıp vişneleri ezmeyin. (Dondurulmuş vişne daha çok su bıraktığı için 20 dakika sonunda taneleri süzerek içinden çıkartıp suyunu tekrar ocağa alıp kaynatmaya devam edin.) Kıvama gelen sosu pişmeye devam etmemesi için ayrı bir kaseye taneleri süzerek aktarıp soğumaya bırakın.


Kek Harcı İçin:

Mutfak robotunun bıçak ucunu takın ve içine un, kabartma tozu, şeker ve toz bademi alın. Toz badem  neredeyse un gibi olana kadar çekin. ( yaklaşık 1 dakika ) Yumuşak tereyağını da ekledikten sonra hamur bıçağın etrafında toplanana kadar yaklaşık 1 dakika aralıksız karıştırın.

Yumurtaları ayrı bir kapta eğer kullanıyorsanız vanilya özütüyle beraber bir çatal hafifçe yardımıyla çırpın ve robota ekleyin. Püre kıvamına gelene kadar 30 saniye motoru çalıştırın. Arada motoru durdurup spatulayla haznenin duvarına yapışan hamuru ortaya toplamanız gerekebilir. Yoğun kıvamlı bir kek harcınız olacak.

Süzülmüş vişne tanelerini 20 cm'lik kelepçeli kek kalıbınızın dibine tek sıra halinde sıkıştırarak dizin. Kek harcınızın tamamını üzerine aktarın ve koyu kıvamdaki hamurun tam yerleşmesi için kalıbınızı tezgaha sertçe bir iki kere vurun. Fırının orta katında tel ızgaranın üstünde altın sarısı renk alıp kürdan testini başarıyla geçene kadar pişirin. 160 derecede yaklaşık 55-60 dk yeterli.


Kalıbı fırından aldıktan sonra soğuyana kadar ellemeyin. İyice soğuyunca geniş bir servis tabağına ters çevirin. Ayırdığınız vişne suyunun üzerindeki köpüğü ayırıp bir fırça yardımıyla kekinizin üzerine sürün. Bu vişne suyunu daha sonra servis ederken parlatmak amacıyla tekrar kullanabilirsiniz.


Sıkıca hava almayacak şekilde paketlerseniz 4 gün oda sıcaklığında saklayabilirsiniz. Hava alırsa yumuşama yapıyor ilk günkü lezzeti kayboluyor ama bu haliyle de çok lezzetli...




1 yorum: