27 Şubat 2013 Çarşamba

ÇİKOLATA ZARFLARI

Pratik tarifleri hep sevmişimdir.Hele ki bir gün evvel hazırlanabiliyorsa.Ertesi gün  eliniz ayağınıza dolaşmadan misafirinize hazırlanabilirsiniz.Pratik tariflerim de bu tarz tarifler vermeye devam edeceğim.Oldukça basit,hafif ve en önemlisi çok lezzetli.İç kremasına aşağıda şanti yazdım ama miniklere besin değeri açısından süt kremasını iki yemek kaşığı şekerle çırpıp hazırlayabilirsiniz.Böğürtlen,vişne,ahududu gibi orman meyvelerini parçalayıp ekleyebilirsiniz.Orası sizin hayal gücünüze ve damak tadınıza kalmış.Bir de en önemlisi yağlı kağıdı çıkarmadan hava almayan bir poşete koyup derin dondurucuda hazır bulundurabilirsiniz.Yemek istediğinizde servisten hemen önce çıkartın hazır... Ana reçete aşağıda.

Malzemeler:

bir paket 80gr bitter çikolata
bir paket krem şanti
bir bardak süt
yağlı kağıt


Tencereye bir miktar su koyup koyup kaynatın.Ben su ısıtıcının (kettle) üstüne koyuyorum.Cam bir kabın içine parçaladığımız çikolataları koyuyoruz.Çikolatalı kabı sıcak su dolu tencerenin üstüne suyla temas etmeyecek şekilde koyuyoruz.Çikolatalar eriyinceye kadar tahta bir kaşıkla ara ara katıştırıyoruz.Bir yanda yağlı kağıtları 15*15 ölçülerinde kareler halinde kesiyoruz.Ne kadar ölçü çıktığını tam olarak veremiyorum çünkü çikolataları ne kadar kalın sürdüğünüze göre değişiyor.Ben gene de ortalama 15 diyerek size bir fikir vereyim.Şantiyi tarifine göre bir bardak sütle çırpıp hazırlıyoruz.Eriyen çikolataları.yağlı kağıtların üstüne kenarlarda bir parmak boşluk kalacak şekilde çok ince sürmemiz gerekiyor. (yuvarlak bir şekilde) Fakat yağlı kağıt görünmemeli.Çok da ince olursa servis esnasında kırılabilir.Çok kalın olursa o çıtırlığı yakalayamayız.İnanın bana yapması anlatmasından kolay.Aşamaları fotoğraflayamadım maalesef ama ilk yapışımda ekleyeceğime emin olun.Çikolata donmadan bir tatlı kaşığı şantiyi ortasına yerleştirip kağıdı ikiye katlayın çikolatanın ortasından değil uçlarından (poğaça kapatır gibi) hafif bastırarak kapatıyoruz.Hepsine aynı işlemi uyguluyoruz.Şantiden artıyor.Onu da çikolatalı toplara döndürebilirsiniz.Bitince derin dondurucuya atıp servisten önce kağıdından sıyırıyoruz."Ben kağıtları temizliyorum ayrı bir kaba koyup daha sonra tekrar kullanıyorum" Kahveyle çok güzel yakışıyor.Denerseniz mutlaka yorumlarınızı bekliyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder