28 Şubat 2013 Perşembe

ÇİKOLATALI MOUSSE

  Mousse'u evde yapmayı hiç denememiştim, ta ki  Cafe Fernando'daki  tarifi deneyinceye kadar. Pastalarımın içine bile krema niyetine kullanıyorum artık. Biraz aşamaları fazla,bulaşık da fazla çıkıyor ama sonuç olağanüstü. Şimdi böyle konuşuyorum ama, zor mu derseniz hayır değil derim. Sadece biraz zaman alıyor. Neye göre,evde yaptığımız nişastalı unlu bir muhallebiye göre. Ama tekrarlıyorum sonuç çok güzel oluyor.

Malzemeler:

300gr bitter kuvertür
1yemek kaşığı şeker ( ben hiç koymadım )
80ml süt
iki yumurtanın sarısı
dört yumurta beyazı
200ml süt kreması ( soğuk olacak )
bir çimdik tuz


Süt kremasını çırpacağımız kabı ve mikserlerin çırpıcılarını buzdolabına soğumaları için bırakıyoruz.Çikolataları benmaride erimesi için kaynamakta olan kabın üstüne suyla temas etmeyecek şekilde yerleştiriyoruz.Sütün içine şekeri ekleyip ( ben mikrodalgada ısıttım ) kaynama noktasına gelmeden ocaktan alıyoruz.Yumurta sarılarını bir kaba alıp çırpıcıyla hafif çırpıyoruz.Üstüne sütü kaşık kaşık ekleyip yumurtayı pişirmeden karıştırıyoruz.Sarılar iyice ısınınca kalan sütün tamamını dökebiliriz.Amaç yumurtaları pişirmemek.Çikolatalar eriyince sütlü karışımı azar azar çırparak ekliyoruz ve bir kenara alıyoruz.

  Yumurta beyazlarını benmariye oturtup vücut sıcaklığında biraz daha fazla sıcaklığa getirinceye kadar çırpıyoruz.(ötekiler buzdolabında olduğu için ben yedek mikser uçlarımı kullandım burada )


Beyazlara hiç sarı kaçırmamamız lazım.Isınan beyazların benmariden alıp,içine tuzumuzu ekleyip,beze kıvamı alıncaya kadar ( el mikseriyle yaklaşık 7-8 dakika )  çırpmaya devam ediyoruz.Ters çevirdiğinizde dökülmemesi lazım.Beyazları önce üçte biri,sonra kalanları olmak üzere iki seferde yavaş hareketlerle beyazları söndürmeden çikolatalı karışıma yediriyoruz.


Dolapdaki kapları çıkartıp süt kremasını da beyazlarla aynı kıvamı alıncaya kadar çırpıyoruz.Son olarak onu da aynı şekilde söndürmeden nazik hareketlerle ekliyoruz.7 tane kup bardağına denk gelecek şekilde pay ediyoruz.Buzdolabında en az iki saat beklemesi lazım.Ama ertesi güne de gayet güzel oluyor.


Damakta bıraktığı iz yetmezmiş gibi, bizim tatlı canavarı evimize de izini bırakmak istedi.:))

.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder