4 Mart 2013 Pazartesi

ELMALI KURABİYE

  Evdeki saman gibi elmalarla yapılacak en iyi şey, onu elmalı kurabiyeye çevirmek.Ama mutlaka tereyağlı olmalı.Bazı tariflerde içinde bir bardak nişasta da gördüm, ama hiç denemedim.Deneyince mutlaka not düşerim buraya. http://www.youtube.com/watch?v=J0QNgnxU8f8&feature=player_detailpage bu adreste de elmalı kurabiye şekilleri mevcut, bir inceleyin derim.

Malzemeler:

125gr tereyağ
bir çay bardağı sıvıyağ
bir çay bardağı yoğurt
1 yumurta
1,5 çay bardağı şeker
aldığı kadar un ( benim hamurum 8 çay bardağı un aldı )



 
 
İç malzeme:


4 orta boy elma
bir yemek kaşığı tarçın
bir su bardağı ceviz
1\2 çay bardağı şeker
üzeri için pudra şekeri

  Elmaları soyup bütün haldeyken rendeliyoruz. Şekerini ilave edip suyu  çekilinceye kadar pişiriyoruz. tarçını ve cevizi iç ılınınca ilave ediyoruz. Ben ayrı bir tavada cevizleri de kavuruyorum, daha lezzetli oluyor. Karıştırma kabımıza yumuşak tereyağ,sıvıyağ,şeker,yumurta ve yoğurdu ekleyip karıştırıyoruz. Unumuzu da azar azar ilave edip çok yumuşak olmayan bir hamur ilave ediyoruz. İçinde kabartma tozu olmadığı için çabuk yayılabilir. Çok sert de olmamalı tabii.Hamurumuzu şekillendirip içine harcı koyduktan sonra 170 derece ısıtılmış fırına veriyoruz. Benim fırında 20-25 dakika tuttum. Kenarlar hafif pembeleşince kurabiyeler için yeterli,beyaz bir kurabiye olmalı.Altını kaldırıp pişip pişmediğini kontrol edebiliriz Pembeleşmişse tamam demektir. İlk sıcaklığı çıkınca, bol bol pudra şekeri serpelim, çünkü hamurun içindeki şeker miktarı fazla değil.Artık servis tabağına alabiliriz.Buzdolabında saklarsak tazeliğini birkaç gün korur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder