8 Mart 2013 Cuma

YOĞURTLU PANCAR SALATASI ( PEMBE KÖŞK )

Herkesin evinde yaptığı basit bir o kadar lezzeti takdire şayan evimizde sıkça yapılan salata türlerinden. Hele ki kız çocuğunuz varsa pembe prenses salatası diye yedirdikçe yedirebilirsiniz. Oğlunuz varsa, onu düşündüm ama bulamadım şu anda :))


Malzemeler:

3-4 adet pancar
2 diş sarmısak
300 gr süzme yoğurt
süslemek için ceviz veya mısır

 Pancarları saplarının diplerinden kesiyoruz. İyice fırçalayarak yıkıyoruz ki, kum kalmasın. Özellikle sapların birleştiği bölüm çok kum tutar. Benim gibi saplarını da kullanıyorsanız, sapları ayrı bir özenle yıkamalısınız. Saplarını yeşil kısımlarıyla beraber ince ince doğrayıp, soğanla kavurabilir ya da aynı kökünü yaptığınız gibi, sarımsaklı yoğurtla karıştırabilirsiniz. Pancarları düdüklüde veya tencerede haşlıyoruz. Yumuşayınca süzgece alıp, soğuyunca, kabuklarını soyuyoruz. Rendenin kalın kısmıyla rendeleyip, sarımasakladığımız yoğurtla karıştırıyoruz.

Dilerseniz içine dövülmüş ceviz de ekleyebilirsiniz. Yoğurdunuz eğer çok katıysa biraz da sulandırmamız gerekebilir. Ben genelde mandradan açık aldığım için o zaman onlara su eklemem gerekiyor. Marketten aldığım paket süzme yoğurta hiç su eklemedim. ( Zor durumda kalmazsam bir daha tercih edeceğimi de zannetmiyorum )

Servis  tabağına alıp, üstünü mısır,ceviz vb ile süsleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder