17 Nisan 2013 Çarşamba

ÇİKOLATALI FINDIKLI KURABİYE

 


Seneler önce çok sık yapardım bu kurabiyeleri. Sonra ne olduysa aklımdan çıkmış olmalı. Bugün tarif defterimi düzenlerken gözüme takıldı, hemen denedim. Gene aynı keyifle yedik. Uzun çubuklar şeklinde yapınca çocuklara da değişik geldi.


  Malzemeler:

- 50gr. fındık  (çekilmiş toz fındık)
- 200gr. tereyağ
- 100gr. pudra şekeri
- 1 çay bardağı damla çikolata
- 1 yumurta sarısı
- 1 çorba kaşığı süt
- 1 çorba kaşığı kakao
- aldığı kadar un ( 300gr )

 Süslemek için: 

50gr. fildişi ( beyaz ) çikolata


Tereyağ ve şekeri birbiriyle özleşene kadar yoğuruyoruz. ( isterseniz mikserle de yapabilirsiniz ) Süt ve yumurta katıp tekrar yoğuruyoruz. Arkasından birlikte elediğimiz un, kakao ve fındığı katıp yoğuruyoruz en son da damla çikolatayı ekleyip yumuşak bir hamur elde ediyoruz. İstediğimiz gibi şekil verip 170 derecede 15-20 dakika pişiriyoruz. Soğuyan kurabiyelerin üzerini benmari usulü erittiğimiz çikolatayla süslüyoruz. Ben bu aşamada yağlı kağıda külah şekli verip eriyen çikolatayı içine döktüm. Külahın ucunu ince bir şekilde kesip çikolatayı ucundan akıttım.

2 yorum: