19 Nisan 2013 Cuma

PRATİK PİZZA

 
  
Mayalamayla uğraşmadan sabah kahvaltıya bile hazır edebileceğiniz kabartma tozuyla yapılan pratik bir hamur. Ben hamuru akşamdan hazırlayıp buzdolabına koyuyorum sabah uyanır uyanmaz çıkartıp oda ısısına gelmesini bekliyorum. Havalar sıcaksa zaten bu zaman beş dakika kadar kısa olabiliyor. Kışın ise ılık bir yerde 15  ila 20 dakika sürüyor. O arada siz de üst malzemeyi ve sosunu ayarlayabilirsiniz. Hamurunu  ocakta biraz fazla tutmuşum, altı biraz fazla pişti ama bu lezzetini etkilememişti. Bir de hamurun kalınlığı da tamamen size kalmış ben aslında daha ince kullanıyorum ama kahvaltıda tüketeceksek biraz kalın olmasını tercih ediyorum.


Malzemeler:

1 fincan yoğurt
1 yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un ( yoğurdunuzun sululuk oranına göre değiştiği için ölçü veremiyorum )

Sosu için:

bir tatlı kaşığı domates salçası, (varsa rende domates de koyabilirsiniz)
bir diş rendelenmiş sarımsak,
kekik,
tuz

Üzeri için:

salam
sosis
yeşil,siyah zeytin
mantar
kaşar peyniri
mısır

Yoğurma kabımızın içine yoğurt, yumurta,tuz, birlikte elediğimiz 3 fincan un ve kabartma tozunu ekleyin. Unun yeterli gelmezse azar azar ekleyip yumuşak bir hamur elde edin. Yoğurtlu hamurlar ele biraz yapışabilir hamur bekledikçe yoğurdu çekecektir. Buna dikkat ederseniz hamur çok sert olmaz. Hamuru en az bir yarım saat dinlendirirseniz daha rahat açılacaktır. Ben teflon tenceremde yaptım, kapaklı bir tava da olabilir. Hamuru altını üstünü unlayıp merdaneyle açın veya yağlanmış tavaya alıp parmaklarınızı yağa batırarak içine ince bir şekilde yayın. Artan hamuru isterseniz buzdolabına kaldırıp ertesi güne kullanabilirsiniz.

Üzeri için sosis, salam, zeytin doğranır.Mantar ince ince doğranır ( mantar sulanmasın isterseniz önceden yüksek ateşte hafif yağda kavurabilirsiniz ) kaşar peyniri rendelenir. Sos için gerekli malzemeler hepsini karıştırın.


Hamurun üstüne önce bir fırça yardımıyla her tarafına gelecek şekilde sos sürelim. Üzerine kaşar peynirinin bir kısmını serelim. Arkasından malzemelerimizi her tarafa eşit şekilde yayalım. En üste tekrar kaşarımızı serip kısık ateşte altını kontrol ederek yaklaşık 15 dakika pişirelim



1 yorum:

  1. Bu kadar cesit, bu kadar yaraticilik, bu kadar sabir, bu kadar ayrinti... Istek ve sevkinin daha cok artmasi dilegiyle...

    YanıtlaSil