21 Haziran 2013 Cuma

MANTARLI TAVUKLU VOLOVAN

İçindeki malzemesine göre gerek bir ziyafet masasında ana yemek, gerek gündüz çaya gelen misafirleriniz için doyurucu bir alternatif, gerekse okuldan eve gelen çocuklarınız için hayır diyemeyecekleri bir lezzet.
 
Yapımı, içine koyduklarınızla doğru orantılı olarak değişiyor. İçini bu defa ben mantar ve tavuklu yaptım. Ama bu tamamiyle sizin zevkiniz ve yaratıcılığınıza kalmış. Ben salam, sucuk, sosisle pizza gibi, patlıcan, kırmızı biber ve kıymalı bir de patates püresi ve garnitürle denedim. Pizzada en son piştikten sonra kaşar peynirini koyup tekrar kaşarın erimesi için fırına veriyorum. İlk sıcaklığı çıktıktan sonra servis ederseniz daha lezzetli oluyor, çünkü milföyler soğuduğunda sertleşip ilk lezzetini kaybedebiliyor.
 
 
 Volovanları büyük marketlerde hazır bulabilirsiniz, bulamıyorsanız da yapımı ilk yaptığınızda biraz uğraştırabilir ama çok zor değil. Adet olarak siz kendiniz kaç kişilik yapmak isterseniz o kadar miktar buzluktan milföyünüzü çıkartın. Yumuşadığında büyük su bardağıyla istediğiniz miktarda taban çıkartın. Mesela beş kişilik yapıyorsanız elinizde beş adet daire var demektir. Aynı kalıpla on tane daha daire  çıkartmamız gerekiyor. On tanenin içini de tekrar daha küçük bir kalıpla çıkartıyoruz. Böylelikle elinizde on tane içi boş daire olacak. Daha önce hazırladığımız beş daireye kabarmaması için kürdanla delikler açıyoruz. Fırından çıktığında gene de kabardıysa içine malzemeyi koyarken biraz bastırarak yer açabilirsiniz.
 
Dairelerin  üstüne ikişer tane içi boş dairelerden koyuyoruz. Aralarına bir şey sürmemize gerek yok, çünkü milföyler erimeye başlayınca  nemlendikleri için birbirlerine yapışıyorlar. En üstüne yumurta sarısını sürüp. 200 derece fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Volovan yaparken milföylerin arta kalan parçalarını değerlendirebilirsiniz. Ben ortalardan çıkan yuvarlaklarla daha küçük volovanlar yapıyorum. En son artanları da birleştirip içine kalan malzemeleri dolduruyorum ve poğaça gibi kapatıyorum.
 

Malzemeler:

10 adet milföy yaprağı
2 adet tavuk göğsü,
1 paket mantar,
kaşar peyniri,
1 yemek kaşığı biber salçası,
arzuya göre mısır, dilim zeytin, kırmızı biber,
1 adet yumurtanın sarısı.


Mantarları yıkadıktan sonra küp küp doğrayın. Kızgın tavada sotelendikten sonra bir kaba alalım.Tavukları da yıkayın aynı ebatlarda doğrayın. Tenceremize bir kaşık kadar sıvı yağ koyun. Yağ kızgınken tavukları yavaş yavaş ekleyin, suyunu salıp tekrar çektikten sonra salçayı ekleyin mantarları da ekleyip altını kapatın. Hazırladığınız volovanlarınız sıcakken hepsinin içine mantarlı tavuklu harcı paylaştırın. Malzemeler de pişmiş olduğu için üzerlerine rendelenmiş kaşarları  koyduktan sonra tekrar sıcak fırına verip, sadece kaşarlar eriyinceye veya dilerseniz hafif kızarana kadar  pişirmeniz yeterli olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder