15 Mart 2014 Cumartesi

TAVADA BABY PATATES


Her daim et yemeklerinizin yanına çok yakışan patatesin bir değişik versiyonu bu pigme patatesler:) Yarım kilo kadar aldığım patatesler için fırını çalıştırmak istemedim ben de bu defa tavada yapmayı denedim. Elektrik sarfiyatı yapmam isabetli bir karar oldu, çünkü tavada da gayet lezzetli oldu ve kısa zamanda hazır hale geldi. Çok ince ayrıntıları olmadığı için şöyle bir tarifini vericem ama siz ölçüleri ve baharatları kendinize göre ayarlayın.


Malzemeler: 

Yarım kg baby patates
baharat, ( toz kırmızı biber, karabiber,kekik,muskat rendesi vb. )
tuz,
sıvıyağ

Patatesleri öncelikle iyice yıkayın ve ardından kapaklı küçük bir tencereye alın. İçine patateslerin yarısına gelecek kadar su koyun. Orta ateşte ocağın üzerine alın. Kaynamaya başlayınca altını kısın ve kapağını çok fazla açmadan buharıyla haşlayın. Arada çatal batırarak haşlanıp haşlanmadıklarını kontrol edebilirsiniz. Haşlanan patatesleri az yağlı tavada kabukları kızarıncaya kadar çevirerek pişirin. En son dilediğiniz baharatları ve tuzunu ekleyin ve bir iki kere daha çevirin. Ben tavuk ızgara ve lahana sarmasıyla servis ettim. Siz de dilerseniz kahvaltılarınızda dahi kullanabilirsniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder