5 Haziran 2013 Çarşamba

WİNX STELLA PASTASI


Kakaolu nişastalı pandispanya ile hazırladığım pastamı sevgili arkadaşım Burcu'nun güzel kızı Bengi için hazırladım. Fotoğraflama son ana kaldığı için biraz aceleyle çekildiler.



Ara kreması için çikolatalı pastacı kreması ve parça çikolata kullandım. Üst kreması için bitter ganaj kullandım.

Çocuk doğum günlerinde özellikle şeker hamurunu çok ince tutmaya gayret ederim. Kendim de tadından çok hoşlanmadığım için galiba mümkün olan en ince hamuru açıyorum. Denediğim bazı pastaların üzeri açıkçası yorgan gibi şeker hamuru kaplı oluyor, hamuru kenara sıyırıp pastaya ulaşabiliyorum. Evet, kalın hamur bütün hataları örtüyor ama görüntü kadar lezzet de önemli bence.Alttaki kremayı düzgün sıvamak için biraz daha uğraşırsanız ince kaplamada çok da hata belli olmuyor.




Ganaj yapımı:

200 ml süt kreması
200 gr bitter küvertür çikolata

Süt kremasını bir sos tenceresine alalım. Orta ateşte kaynama noktasına gelene ısıtalım. Kenarlardan fokurdamaya başlayınca ocaktan alıp içine küçük küçük doğradığımız çikolataları atalım. Eriyinceye kadar spatulayla katıştıralım. İçindeki bütün çikolatalar eridiğinde soğumaya bırakalım. Bir gece önce hazırlarsak daha iyi sertleşecektir. Sert kıvamlı bir krema olduğu için sıvama yaparken biraz dikkatli olmak gerekir.

Pastalarda kullanıldığı gibi kurabiye dolgusunda, makaron, truff iç malzemesinde veya sade olarak sabah kahvaltılarında ekmeğinize sürebileceğiniz lezzetli bir krema çeşididir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder