5 Temmuz 2013 Cuma

ATIK YAĞ

 Bugün tarif vermiyorum, ama nacizane çok çok önemli bir bilgiyi sizlere vermek istiyorum. Belki bir kısmınızın haberi vardır, ben olmayanlara aktarmak istedim.

Ben de yaklaşık bir senedir biriktirdiğim 5 litre yağımı geçenlerde teslim ettim ve bilgim dahilinde size anlatmak istedim. Uzun süredir aklımda ama dediğim gibi nasıl teslim alındığını da görmek istedim. 444 28 45 Alo Atık Hattı'nı aradığımda en geç bir iki haftaya bana döneceklerini söylediler. Bir hafta geçmeden de aradılar ve zamanında gelip aldılar.

Çok zor değil evde artan lavabo ya da çöpe gidecek olan yağlarınızı
her gün çöpe giden plastik şişelerinden birine doldurup beş litre olduğunda telefon etmek. Ben biraz öncede bahsettiğim gibi yaklaşık bir yılda biriktirebildim. Ama bir düşünün; 1 litre yağ 1 milyon litre suyu kirletiyorsa, bu demektir ki, 5 milyon litre su ve bunun içinde yaşayan canlılar ve toprağı bir nebze olsun koruyabiliriz. Değil milyon litreler, bir balık bile kurtulsa bize yeter diye düşünüyorum ben.

Suya karışan bu yağlar suyun yüzüne çıkıyor ve içinde bulunan bütün canlıların oksijensiz kalıp ölmelerine neden oluyor. Çöpe döktüklerimiz ise genel çöplüklerden bir şekilde toprağa ve gene suya karışabiliyor. Bunların zarar vermelerini engelleyebildiğimiz gibi biyodizele dönüşüp geri dönüşümüne de sağlamış oluyoruz.


 
Alıntıdır; Atık yağlar ekotoksit özelliğe sahiptir.Ortamı kirleterek,ortamda yaşayan canlıların yaşam alanlarını yok ederek tahribatına yol açar. . Atık yağlar su kirliliğinin %25 ‘ini oluşturmaktadır. Evsel suların içindeki bu yağlar biyolojik olarak arıtmak mümkün değildir. .Atık yağlar suya karıştığı zaman; temiz su yüzeyini kaplar.Su sistemine zarar verir.Havadan suya oksijen transferini önler,zamanla oksijenin azalmasına sebep olur. .Lavaboya döküldüğünde; dren sistemine sıvanır. Kanalizasyon borusu içindeki atıkların yapışmasına borunun daralmasına ayrıca;% 40 oranında kanalizasyon sisteminin tıkanmasına sebep olur. .Kanalizasyonların temizlenmesi ülkemiz için çok büyük maliyetlere neden olmaktadır.Bu nedenle ülke ekonomisine zarar verir. ,Atık yağlar soba,fırın gibi yerlerde yakılması yasaktır.atık yağların yakılması ; İçindeki ağır metal ve klor bileşenleri hava ile birlikte,atmosvere salınarak havayı kirletir.İnsan sağlığı açısından oldukca zararlıdır. .Çöpe dökülen atık yağlar dolaylı bir şekilde alıcı ortama karışır. Depolama alanlarında sık sık yangına neden olur. .Lokanta,restoran,fast food,hazır yemek,pişirme merkezlerinde kızarmalık yağ gereğinden fazla kullanıldığı zaman kimyasal yapısı bozulur.Sağlığımızı tehlike altına sokar. .Toprağa döküldüğü zaman toprağın yapısını bozar.Bitkilere zarar verir.Verim kaybına neden olur. .En önemli yaşam kaynağımız olan sularımızı, hızla kirletir.Uzmanlarca 30 40 yıl sonra TÜRKİYEYİ büyük bir su sorunu bekliyor. .SORUMLULUK BİLİNCİ OLAN HER BİREYİN ÜZERİNE DÜŞEN , BU SÜRECE KATKIDA BULUNMAKTIR.GELECEKTE ÜLKEMİZİ BEKLEYEN BU SORUNLARIN ÖNÜNE GEÇMEK DUYARLI BİR VATANDAŞ OLARAK SİZLERİN ELİNDE…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder