19 Eylül 2013 Perşembe

BAHARATLI - OTLU TEREYAĞ

Kahvaltıya misafir almayı çok severim... Eminim benim gibi düşünen bir çok kişi vardır...Çocuklu olunca sanırım akşam yemekleri uyku düzenini riske attığı için çok tercih edilmiyor. Her zaman yediğimiz peynir, zeytin vs.  dışında bir şeyler arayanlar için hoş bir tarif. İçine koyabileceğiniz otlar ve baharatlar tamamen size kalmış.


Ben bu defa acılı çeşni kullandım, üzerine de taze nane doğradım. Çeşni kabının dibinde kalanları kullandım, sanırım tuzu dibe çökmüş o yüzden biraz tuzlu olmuştu. Ama sadece kekikle de muhteşem oluyor. Artanları da et yemeklerinizde, makarna ve soslarınızda kullanabilirsiniz.

100 gr tereyağını çok ısıtmadan tavada erittim. Biraz soğuması için bekledim. İçine 1 tatlı kaşığı dolusu çeşnimi ( siz her ne kullanacaksanız onu ekleyin ) ekledim.


İçine koyduğunuz her neyse kalıplara dökmeden önce tereyağın biraz sertleşmesi için bekleyin.  Böyle yapınca içindekinin dibe çökmesine biraz engellemiş olursunuz . Benimkiler  aceleye geldi bekleyemedim o yüzden baharatlar biraz dibe çöktü.


Hala akışkan kıvamda olan sertleşmeye başlamış olan tereyağını silikon kalıplara kaşık yardımıyla dökün. Eğer kalıbınız yoksa kesip açtığınız buzdolabı poşetine döküp dikkatlice rulo yapıp buzluğa atabilirsiniz. Donduktan sonra keskin bir bıçakla keserek servis edebilirsiniz.


Silikon kalıbıyla buzluğa attığınız tereyağları odanın sıcaklığına  göre on dakika önce çıkarıp servis edebilirsiniz.


1 yorum:

  1. yazınızı okumadan yapsaydım muhtemelen benimkinde de baharatlar dibe çökecekti.önemli ayrıntı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil