19 Eylül 2013 Perşembe

ZEYTİN SALATASI

Blogda tarif yazmak hiç göründüğü kadar kolay değilmiş... Yapması işin en kolay kısmı; fotoğraflandırmak, ön konuşmayı yazmak, tarifi ayrıntılı ama kafa karıştırmayacak şekilde anlatmak, çocuklardan ne yazacağını unutup unutup baştan yazmak gibi nedenlerden dolayı biraz meşakkatli bir işmiş. Facebook sayfamı da açtım istediğiniz zaman ziyaret edebilirsiniz. Orada hem yorum yazmak daha kolay, burada yorum bırakabilmek için google hesabı istiyormuş, o konuyu henüz çözebilmiş değilim.

Bir de şimdi de kardeşim http://www.picmonkey.com/ diye bir site gösterdi bana. Bir çeşit photoshop programı ama ben şu anda sadece fotoğrafların altına imzamı atabiliyorum. Zaten bunun dışında çok da fazla bir şey yapmayı da düşünmüyorum şimdilik.

İmzamı koymayı başardım ama sanırım biraz küçük oldu onu biraz büyütmem gerekiyor. Picmonkey'i ilk anda anlayamadım ama karıştırdıkça aslında basit bir program olduğunu anlıyorsunuz. Sizin de bu tarz bir şeye ihtiyacınız varsa muhakkak uğrayın derim.


Pazar kahvaltıları için nefis bir tarif. Evde kalmış tüketemediğiniz zeytinleri de değerlendirmek için yapabilirsiniz. E biraz zahmetli... ama sonuca değer bence...En son bir pazar kahvaltısında arkadaşlarıma yapmıştım hepsi bayıldılar. Zeytinleri kırma tercih ederseniz çekirdekleri ayırması daha kolay oluyor ama çizik zeytinleri de bıçak yardımıyla portakal soyar gibi çekirdeğinden ayırabilirsiniz.


Malzemeler:

Bir su bardağı yeşil zeytin
iki dal taze soğan
yarım demet maydanoz
1 domates
dilerseniz biraz kırık ceviz
sumak, nar ekşisi, zeytinyağı

Çekirdeklerinden ayırdığınız zeytinleri bir kaba alın. Soğan, maydanoz ve domatesi küçük küçük doğrayın ve zeytinlerin üstüne ekleyin. Bir tatlı kaşığı dolusu sumak, zeytinyağı ve nar ekşisini de ekleyip karıştırın. Ekşiliği zeytininizin ekşilik durumuna göre dikkatli ayarlayın. Eğer zeytininiz tuzluysa hiç tuz eklemenize gerek yok tadına bakarak kontrol edebilirsiniz. Salata kabına aldıktan sonra üzerini arzuya göre cevizle süsleyin.


Bu da siyah, yeşil zeytin karışık ve kuru soğanla yaptığım zaman çektiğim bir foto...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder