1 Eylül 2013 Pazar

PEMBE ÇİÇEKLİ PASTA



Ani gelen misafirlerime hazırladığım bir pasta. Her zamanki gibi derin dondurucumda hazır bulunan pandispanyalardan  kakaolu nişastalı pandispanyayı kullandım.Ara katları için elimde başka bir pastadan kalan ganaj kremamı kullandım. Sadece üzerine kızım içim  bir damla damlattığım kırmızı boyayla "pembe prenseslere" özel olan peynir kreması kullandım.

 

Bu pastayı yayınlamaktaki amacım belki benim gibi ani gelen misafirlere şık ama basit bir sunum nasıl yaparım diye düşünenlere yardımcı olmak. Derin dondurucuda hazır pandispanyanız varsa olay sadece benim gibi hazır ganaj kremanız yoksa, krema pişirmek ya da tercih edenler için hazır pasta kremalarından kullanmak.

İçinde ganaj kreması olduğu için pastayı biraz hafifletmek adına peynir kreması kullanmak isabetli bir karar oldu. Yiyenlerden de lezzzeti konusunda olumlu geri dönüşler olduğu için güzel bir geceydi benim için.

Kremaya gül şekilleri vermek de gayet basit; sıkma torbasına doldurduğunuz kremayı ortadan başlayıp çevresinden dolandırarak, salyangoz kabuğu gibi şekillendiriyorsunuz. Krema henüz beyazken bir kaşık kenara ayırdım ilk olarak onu beyaz çiçeği yaptım. daha sonra kenarlarına diğer gülleri sıktım. Oğlum gül şekli istemediği için, kremayı pastanın sağına gül şekli, soluna beze şekli vererek sıktım.

Kremanın buzdolabında dinlenmiş olmasına dikkat edin çünkü sıvı olursa şekil veremezsiniz. hatta ben garanti olsun diye malzeme listesine biraz daha labne ve dolayısıyla şeker eklemesi yaptım.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder