30 Ekim 2013 Çarşamba

GÜNLÜK YAĞLI TURŞU


Genel istek üzerine yayınlamaya karar verdiğim tariflerden biri var sırada. Canınız bir anda turşu yemek istedi ve evde stoklar tükendi. Buzdolabınızda patlıcan ve biber var, hemen turşu yapabilirsiniz. Yağlı istemezseniz yağ koymak zorunda değilsiniz. Ben bu defa sadece kıl biberle yaptım ama dediğim gibi her tür biber ve hatta patlıcanla nefis oluyor. Bir adet patlıcan bile yeterli olacaktır ilk aşamada. Buzdolabında kendi suyunda uzun süre muhafaza edebilirsiniz.


Malzemeler:

1\2 kg sivri biber
1\2 su bardağı sıvıyağ
1\2 su bardağı sirke ( ben üzüm sirkesi kullandım )
1 su bardağı su
3 tatlı kaşığı tuz
5 - 6 diş doğranmış sarımsak


Biber ve sarımsak dışındaki bütün malzemeleri küçük ve derin bir tencereye alın. Kaynamaya başladığında biberlerin 1\3'ünü içine atın. Rengi sararmaya başlayınca kevgir yardımıyla başka bir kaba alın. Kalan biberlere de aynı işlemi uyguladıktan sonra hepsini beraber sarımsakla birlikte bir taşım daha kaynatın. Haşlamalar sırasında çok bekletirseniz biberleriniz yumuşayacaktır, o yüzden rengin dönmesi yeterli.


Bir maşa yardımıyla sıcakken suyuyla beraber kavanoza doldurup ( orta boy kavanoz yeterli oluyor ) ağzını sıkıca kapatıp ters çevirin. Soğuduktan sonra kapağı içine içeri çekilmişse iyi vakumlanmış demektir, istediğiniz zaman tüketebilirsiniz. Eğer hemen yemek isterseniz direk tabaklarınıza alıp masanıza yerleştirebilirsiniz.



2 yorum:

  1. Buna turşu denemez gerçekten,yaptım arkadaşlar tavsiye ederim...elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim..tariften memnun olmanıza sevindim, bir turşu sever olarak ben de çok beğendim...

    YanıtlaSil