28 Ekim 2013 Pazartesi

HUMUS TARİFİ

Balık, et ve tavuk yemeklerinin yanına çok yakışan bir tat humus. Arap kültürüne ait olan Güneydoğu Anadolu'da çok yapılan, sözcük anlamı nohut olan humustan bahsediyorum. Zaten içinde tahin olan her şey çok lezzetli bana göre. 

Humusu yaparken ben, genelde göz kararı ve tadına bakarak lezzeti yakalıyorum. O yüzden aşağıda malzeme listemi vermeye çalıştım. Fakat siz de kendi damak tadınıza göre ekşisini ve tahin oranını tadarak oranlarsanız, istediğiniz gibi bir lezzet yakalayabilirsiniz bana göre...
.


Malzemeler:

2 su bardağı haşlanmış kabukları soyulmuş nohut
2\3 su bardağı tahin
1\2 çay bardağı zeytinyağı
4-5 diş sarımsak
1 limonun suyu
1 çay kaşığı kimyon
tuz
üzeri için çam fıstığı


Haşladığınız nohutların suyunu dökmeden bir kenara ayırın.

Sarımsakları ezin ya da rendenin ince tarafında rendeleyin. Rondo ya da mutfak robotuna nohutları ve sarımsakları koyup püre oluncaya kadar çekin. Tahinin ve zeytinyağının yarısını, limon, kimyon ve tuzu ekleyin. Hepsini beraber tekrar çekin. Eğer nohutlarınız çok kuruysa, bütün sıvıları ekledikten sonra, ayırdığınız sudan kaşık kaşık dökerek humusunuzu inceltin. Kendi damak tadınıza göre ayarlayabilmek için ekşisini, kimyonunu ve tuzunu kontrol edin. Gerekirse, tahinin geri kalanını da ekleyin.

Daha sonra servis tabağına alıp dilerseniz kalan yağı kızdırıp içine kırmızı toz biberle bir sos hazırlayıp üzerine gezdirebilirsiniz.Ya da zeytinyağını hiç kızdırmadan yağı daha rahat çekebilmesi için çatalla iz yapıp gezdirebilirsiniz.

Çam fıstıklarını yağsız tava da kendi değişene kadar kavurduktan sonra süsleyin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder