25 Ekim 2013 Cuma

KREM ŞANTİLİ-DAMLA ÇİKOLATALI KEK


Bugün yeni aldığım silikon kek kalıbını kullanmak için bir kek yapmak istedim. Uzun zamandır yapmak istediğim krem şantili keki denedim sonunda. Kalıbım beni biraz hüsrana uğrattı, keki kalıbı fazla kirletmeden pay etmek biraz uğraştırıyor. Zarar vermeden dilimleri çıkarmakta biraz itina istiyor. Yani anladığınız üzere her zaman kullanabilecek bir kalıp değil:)))


Yumuşacık yaş pastalarınızda pandispanya olarak da kullanabileceğiniz bir kek tarifi vermek istiyorum bugün. krem şantinin içine girdiği poğaça, kek ve yakın zamanda vermeyi planladığım kurabiyeler gerçekten çok lezzetleniyor, bu da içindeki katkı maddelerinden olsa gerek...

Aslında, çocuklar kurabiye kek tarzı şeylerden hoşlanmaya başladıktan sonra içine hazır puding veya krem şanti giren hamur işlerini evde pek yapmamaya başladım ama hem değişiklik olması adına hem de yapıp fotoğraflandırmak istediğim için arada yapıyorum.

Bu tarifi   Hünerli Bayanlardan almıştım. Damla çikolatayı biraz arttırdığım için şeker miktarını azalttım siz isterseniz orjinal tarifindeki gibi 1,5 su bardağına çıkarabilirsiniz.

Fotoğraflar sizi yanıltmasın, kendi yediğimiz keklere damla çikolata eklemedim. Kekin içinde çikolata tadını sevmediğimiz için, büyük kalıba damla çikolatayı eklemeden hamuru aktardım. Daha sonra kalanına damla çikolatayı ekleyip çocuklar için  muffin kalıplarına koydum. Damla çikolatasız dahi kekin şekeri gayet kıvamındaydı.

Tarifte anlatıldığı gibi gerçekten çok yumuşak bir kek çıktı. Pamuk gibi bir dokusu olduğu için çok keskin bir bıçakla çok itinalı bir şekilde kesmekte fayda var.


Malzemeler:

4 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvı yağ ( ben ayçiçek yağı kullandım )
1 paket sade krem şanti
1 su bardağı soğuk süt
1 paket kabartma tozu
2.5 su bardağı un
1\2 su bardağı damla çikolata


Un ve kabartma tozunu da birlikte bir kaba eleyin. Damla çikolatayı ayrı bir yerde biraz una bulayın. ( çikolatalar pişerken dibe çökmesin diye ) Dilerseniz un ve kabartma tozunu elerken damla çikolataları da ekleyin böylece damla çikolatalar da unlanmış olur. Bu kekin dokusundan mı bilemedim ama unladığım halde damla çikolatalar homojen olarak dağılmadı.


Bir paket krem şantiyi tarifteki gibi bir bardak buzdolabında soğutulmuş sütle hazırlayın.


Ayrı bir kapta yumurta ve şekeri rengi açılıp kabarana kadar yaklaşık üç dakika çırpın. Sıvı yağı da ekledikten sonra tekrar çırpmaya devam edin.


Unlu karışımı da ekleyip çırpmaya devam edin. Krem şantiyi de ekledikten sonra spatulayla yuvarlak hareketlerle yedirerek homojen bir karışım olana kadar karıştırın. Yağlanmış unlanmış kek kalıbına ya da muffin kalıplarına dökün.


170 derecede yaklaşık 50 dakika, içine batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin. Eğer muffin kalıplar da kullandıysanız 25-30 dakika sonra kontrol etmeyi ihmal etmeyin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder