30 Kasım 2013 Cumartesi

İÇİ PEMBE KALPLİ SÜRPRİZ KEK


Hep görüp denemeye cesaret edemediğim bir keki denedim bugün. Bloglarda paylaşılan tariflerde, içindeki kalpler genel olarak hazır paket baton keklerden olduğu için ben kendim yapmak istedim. Zaten, bizim evde çok sevilen tadından da emin olduğum Şipşak Kek tarifimle denemeyi tercih ettim.


Ayrıca kızımın pembeye olan tutkusu da beni biraz bu yöne sevketti diyebilirim:) Önce yıldız yapmak istedim, Zeynep'e de sana pembe yıldızlı kek yapıcam bugün diye ballandıra ballandıra anlattım ama yıldız kalıbım biraz büyük geldiği  için pembe kalple zor da olsa ikna etmeyi başardım.


İlk etapta zaten pişmiş olan kek tekrar pişerse diğer kekin içinde kıtır kıtır olur mu acaba diye çok düşündüm. Ama tamamen diğer kekle bütünleşip beraber pişmiş gibi hiç bir farkı olmuyor. Bu tarifte kendi reçetemden çok memnun kaldım. İlk olarak kırmızı gıda boyası damlattığım bir ölçü kekimi pişirip soğuttuktan sonra birer parmak kalınlığında dilimler keserek kalıpla her dilimden bir kalp çıkardım. Artan kekleri biz direk ılık ılık tükettik. Siz isterseniz buzdolabı poşetine koyup daha sonra çikolatalı top ya da truff yaparken kullanabilirsiniz.


Daha sonra gene aynı hamurumu bu defa sade hazırladım. Tekrar yıkayıp kuruladığım, ardından yağlayıp unladığım baton kalıbıma bir ince katman ( burada ben tabana hamuru ince yaymadığım için kalpler biraz havada kaldı o yüzden kalp tam ortada durmadı. ) hamurumu yaydım.


Ardından kalpleri arka arkaya boylu boyunca dizdim. Sonra dikkatli bir şekilde kalan hamur harcını da üzerine örttüm ve bu şekilde pişirdim.


 O anda biraz tereddüte kapılmadım desem yalan olur çünkü hamur çok ince bir katman olarak üzerini örtebildi. Biraz önce de dediğim gibi alta harcı fazla koymamdan kaynaklanmış bu durum. Fakat gene de sonuç hüsran olmadı ama daha iyi de olabilirdi. Bir daha mutlaka deneyeceğim bir tarif ama siz dikkatli olursanız ilkinde en iyisini tutturabilirsiniz.


2 yorum:

  1. Bu tarifi aramak için girdiğim bütün siteler hazır kek kullanırken sizin kendi yaptığınız keki kullanmanız benim için olumlu bir durum..sitenizi incelediğim kadarıyla tarifleriniz de çok harika iyi yoldasınız, kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  2. güzel sözleriniz için teşekkür ederim. Elimden geldiğince hazır ürünleri çocuklarıma yedirmek istemediğim için mümkün olan herşeyi evde yapmayı tercih ediyorum...

    YanıtlaSil