5 Ocak 2014 Pazar

RED VELVET-KIRMIZI KADİFE KEK


 Çok uzun bir ara vermiş gibi hissediyordum kendimi. Ama geriye dönüp bakınca "aman iyi iyi daha bir hafta olmuş dedim" kendi kendime. Araya giren yılbaşı telaşı beni biraz bilgisayar başına oturmaktan alıkoydu. Mutfağa elbette girmeden geçen bir günüm bile olmuyor lakin bunları yazıya dökmek her zaman dediğim gibi, işin en zor olan kısmı. Buradan bir kez daha işi yazı yazmak olanlara selam ve saygılarımı sunup kadife kekimize geçiyorum.


Uzun zamandan beri yerli yabancı bir çok sitede karşılaştığım ve yapmak istediğim bu keki bana kursdaki arkadaşımın elden ele dolaşan tarifi hatırlattı. Tarif görünce dayanamadığım için hemen ben de bir kenara not ettim tabii bir yanda orada yaptığımız pastanın tarifini de yazdığımız için galiba kabartma tozu ve karbanot kısmını yazmayı unuttum. Neyse bir iki araştırma sonucunda eksikleri de tamamladım ve keki pişirdim.

Orjinal tarifinde içinde yer alan butter milk burada ayran olarak kullanılmış. Daha önceki tariflerimde yazmış olduğum gibi sütün içine bir kaç damla limon ya da bir kaşık sirkeyle de turkish buttermilk elde edebilirsiniz. Kırmızı gıda boyanız yoksa belki haşladığınız kırmızı pancarın suyunu ayran için yoğurdun içine katarak kımızı bir renk elde edebilirsiniz. Benim boyam fazla mı geldi emin değilim ama biraz koyu bir kırmızı oldu. En başta acaba kakaodan mı kaynaklanıyor diye tereddüt ettim ama baktım ki bütün tariflerde de kakao var ben de bir dahaki sefere boyayı biraz daha kontrollü dökerim diye bir not düştüm şu anda buraya. Boya ölçüsü vermek istemem çünkü sıvı, toz ve jel boyalarının kullanım miktarı çok farklılık gösteriyor. Ben sıvı gıda boyasıyla iki büyük damla kullandım.

Ben ufalama işlemini unuttuğum için daha sonra dilimlerin üzerine ufaladım. 15 kişilik bir pastanız olduğunu da hatırlatmak isterim. Eğer daha az kişiye yapacaksanız yarım ölçü yapmanızı tavsiye ederim.


 Malzemeler:

2 yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı koyu kıvamlı ayran
2.5 su bardağı un
1 çorba kaşığı kakao
1 çorba kaşığı sirke
2 damla kırmızı renkte sıvı gıda boyası
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
vanilin

Peynir Kreması İçin:

400 gr labne peyniri
1 paket krem şanti
1 bardak soğuk süt
4 yemek kaşığı pudra şekeri

Sirkeyi ayranın içine koyup bir kenara alın. Un, kabartma tozu, karbonat, vanilya ve kakaoyu beraber bir kaba eleyin.

Yumurta ve şekeri mikserle köpürüp beyazlayana kadar çırpın. Sıvıyağı da ekledikten sonra biraz daha çırpın. Sirkeli ayranı ve gıda boyasını da ekledikten sonra çırpmaya devam edin. 

Elenmiş un karışımını da ekleyip homojen bir karışım elde edene kadar çırpın. Yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına dökün. 175 derecede yaklaşık 50 dakika içine soktuğunuz kürdan kuru çıkana kadar pişirin.

Soğuyan keki kalıptan çıkardıktan sonra kenarlarını ve üzerini traşlayıp kremanın üzerine ufalamak için ayırın.

Kreması için krem şantiyi bir bardak sütle çırparak hazırlayın. Labne peyniri ve pudra şekerini de ekledikten sonra

iyice karışmış olan kremayı yarım saat kadar buzdolabında dinlendirin.

Keki üçe bölün ve her katına krema sürün. En üstüne de kremayı sürdükten sonra ufaladığınız kek kırıntılarıyla bütün üst yüzeyi kaplayın.


7 yorum:

  1. Boya koymadan sadece kakaoyla yapabilirmiyiz? Çok iştah açıcı görünüyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. boyasız yapmanız mümkün tabiiki, kırmızı olması sadece orjinal halini koruyor, lezzet olarak hiç bir şey farkettirmez...

      Sil
  2. Daha açık kırmızı ićin ben içine hiç kakao koymadan yaptım. Gerçekten çk tatlı bi renk oldu.adı gibi kadife gibi bir kek.kek demek yanlış bence pasta...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet iyi bir fikir...Sonraki denememde ben de kakaosuz yapıp fotoğraflayabilirim...

      Sil
  3. Görüntü iştah kabartıyor.Ben de denemek isterim,kaç cm lik kalıp kullandığınızı yazabilirmisiniz lütfen.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim... Ben 26 cm'lik kelepçeli kalıbımı kullandım bu kekte, ama eğer kalıbınız küçükse yarım ölçü yapabilirsiniz... iyi günler...

    YanıtlaSil