17 Mart 2014 Pazartesi

LORLU BİBER


Uzun zaman önce Yemek Kokusunda gördüğüm, kahvaltıda sürekli değişik bir şeyler arayan ben ve benim gibiler için, çok lezzetli olacağını düşündüğüm bu tarifi sonunda deneme fırsatı buldum. Aslında ileri zamana atma nedenim biraz da biber zamanını beklememden kaynaklanıyordu. Geçen hafta pazarda bir köylü ablanın yere sermiş olduğu bana bakan o çıtır biberler beni çok cezbetti ve çok az da olsa sadece bu tarifi denemek için almış bulundum. Ama daha yaza kadar yapmam, fakat bütün yaz masamdan da eksik etmem. Yapımı çok basit, lezzeti diyette olanlara ünlem işareti gösterecek kadar karşı konulmaz bence. Soğumuş hali de çok lezzetli olmakla beraber, sanırım kış olmasından dolayı ertesi güne biraz mikro dalgada ısıtma ihtiyacı oldu. Yazın buna dahi gerek olmayacağına eminim.


 Malzemeler:

5-6 adet acı veya tatlı yeşil biber
5-6 yemek kaşığı tuzlu lor peyniri
sıvı yağ


Biberleri birer parmak kalınlığında doğrayın. Az yağladığınız teflon tavada kapağını kapatıp pişirin. ben daha az yağlı olsun diye bu şekilde yaptım siz isterseniz bol yağda kızartma usulüyle de yapabilirsiniz. Biberler yumuşayıp piştiklerinde peyniri ekleyip kaşıkla ezerek beraber bir süre daha pişirin. Ben eşimin böyle seveceğiniz düşündüğüm için peynirleri biraz diri tuttum ama Yemek Kokusu'nda peynirler iyice eriyecek denmiş. Böyle de çok güzeldi ama bir daha ki sefere ben de iyice eriterek denemek istiyorum. Sıcak sıcak servis edin. Tuzunu kontrol ederek gerekirse biraz daha tuz ekleyebilirsiniz.



2 yorum: