21 Nisan 2014 Pazartesi

BALIK PASTA


 Benim en küçük ve naif yeğenim Melisa'mın doğum gününü kutladık bu hafta sonu. 5 yaşını doldurdu. Balık pasta istiyorum dediği için dolayısıyla konseptimiz balık oldu. Annesi şeker hamuru istemediği için kremalı ve meyveli pasta yapmaya karar verdim. Çocukların gözleri şeker hamurunu arayacağı için cupcakeleri şeker hamuruyla kapladım.


Pandispanyasını buradaki tarif ile iki tane ayrı ayrı pişirdim. Orta gövdeyi bir pandispanyadan yüzgeçleri ve kuyruğunu diğer pandispanyadan kestim. Üç kata ayırdım. İlk kata çikolatalı pastacı kremasını yarım ölçü yaptım ve üzerine muz doğradım. İkinci kata pembe mus hazırladım içine küp küp doğranmış çilek koydum. Tarifi aşağıda.


Üzerindeki kremayı, 3 paket krem şantiyi 1 paket süt kreması ve 1 bardak soğuk sütle çırparak bir iki damla sarı gıda boyası katarak hazırladım. Gözlerinin beyazını marshmallowdan, siyahını şeker hamurundan yaptım. Dudaklar ve pulları görüldüğü üzere çilekten oluşuyor:)) Kuyruğunu Dr. Oetker'in dekor süsleriyle yüzgeçlerini gene şeker hamuruyla hazırladım.


Hafta sonu 23 Nisan etküinlikleri, çocukların kursları derken yoğun geçirdiğim için kekleri hazır kullanmak zorunda kaldım. Oval olanlar Dankek, marka küçük küçük paketlenmiş şekilde satılıyordu. Balıklar için çok uygun oldular:) Yuvarlaklar sanırım Popkek??

Pembe Mus:

Malzemeler:

200 ml krema ( soğuk )
200 gr beyaz küvertür
1\4 su bardağı su
bir iki damla kımızı gıda boyası


Su ve çikolatayı benmaride eritin. Ilınması için bir kenara koyun. Parmağınızı dokundurduğunuzda ılık olmalı. Kremayı mikserle krem şanti kıvamına gelene kadar çırpın. Ilık çikolatayı kremaya dökün ve gıda boyasını da ekleyip beraber karışana kadar çırpın. İçine küp küp doğranmış çilekleri de koyup fazla bekletmeden kullanın.




2 yorum:

  1. Ben de severim mutfağı ama pasta yapmak ayrı bir meziyet.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil