22 Nisan 2014 Salı

KESTANE DOLGULU KURABİYE


 Derin dondurucuda bulunan haşlayıp püre haline getirdiğim kestanemi ne yapayım diye düşünürken dolgu yapmaya uygun, çatlama yapmayan bir kurabiye tarifimle denemeye karar verdim. Bu hamur aslında kek ve kurabiye arası bir tat. Yumuşak kekimsi bir kurabiye. İçine damla çikolata koysaydım çok daha başarılı bir sonuç olacaktı, aşağıda da notunu düştüm eğer varsa iç harcına damla çikolatayı muhakkak ekleyin. Buzdolabında kapalı bir kapta beklettiklerim bir hafta tazeliğini korudu ama dışarıda kalanlar bir gecede bayatladı.


Malzemeler:

Hamuru İçin:
1 Yumurta
100 gr tereyağ
1.5 su bardağı şeker 
1\2 su bardağı süt
1 paket kakao ( 25 gr )
2-2.5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu ( benim yarım bir paketim vardı onu kullandım )


İç harcı için:
1 bardak kestane püresi ( haşlanmış, kabukları soyulmuş,püre haline getirilmiş)
1\2 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı damla çikolata ( evde olmadığı için ben kullanmadım ama siz de varsa mutlaka kullanın.)

üzeri için:
pudra şekeri ya da benmaride eritilmiş 80 gr çikolata



Ben hiç kullanmadım ama siz eğer hazır kavanozlarda satılan kestane pürelerinden kullanacaksanız bu aşamayı atlayabilirsiniz çünkü onlar zaten şeker ilaveli oluyormuş. Tabii siz gene de tadına bir bakın az gelirse gerektiği kadar şeker ilavesi yapıp aşamaları aynen uygulayın.

Püre haline gelen kestane püresini küçük bir tencereye alın ve şekeri üzerine dökün kısık ateşte 15-20 dakika kaynatıp altını kapatın. Kapağı kapalı olarak soğumaya bırakın. Bir gece evvel yaparsanız şekeri daha iyi çekmiş oluyor. 

Tereyağ ve şekeri krema haline gelene kadar mikserle çırpın. Süt ve yumurtayı da ekledikten sonra çırpmayı bırakın. Un, kakao, kabartma tozu beraber eleyin ve karıştırma kabına dökün. Yumuşak ve ele yapışmayan bir hamur elde edinceye kadar gerekirse un ilavesi yaparak elinizle yoğurun.


Hamurdan ceviz büyüklüğünde toplar yapın. Kestane pürelerini de parçalara ayırın. Hamurlarla püreler eşit sayıda olursa elinizde malzemeniz hiç artmaz. Hamuru top şeklinde yuvarlayın, içli köfte yapar gibi ortasını çukur yapıp kestane harcınız içine doldurun. Topunuzu yuvarlayarak açık bir yeri kalmayacak şekilde kapatın. Kurabiyenin kıvamı dolgu için çok uygun olduğundan kapatmakta çok zorlanma yaşanmıyor.

Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye birer parmak boşluk bırakarak dizin ve 180 derecede 25- 30 dakika pişirin Kurabiyenin pişip pişmediğini altına bakarak takip edebilirsiniz. Yeterince pişmişse altı koyulaşmıştır.

Fırından çıkınca üzerine dilerseniz pudra şekeri serpin, dilerseniz soğuduktan sonra eritilmiş çikolata sürerek servis edin.

2 yorum:

  1. Mehtap Demiray24 Nisan 2014 17:10

    Bunlar çok lezzetli görünüyor, en kısa zamanda deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  2. Sağol canım, kestaneyi seviyorsan tavsiye ederim...

    YanıtlaSil