18 Nisan 2014 Cuma

MAKARON


 Makaron yapmanın incelikleri ve yapım esnasında karşılaştğımız çatlama, yapışma, yayılma gibi sorunlara çözüm olur umuduyla Badem Mutfak'ta katıldığım bir günlük bir work shop ve orada yaptığımız makaronlar...


 Makaron yapmanın püf noktalarını buradaki yazımda anlatmıştım. Burada eklemek istediğim bir iki şeyin dışında reçete biraz farklıydı ama onu uzun uzadıya anlatmak istemiyorum çünkü benim verdiğim reçetede de bir sorun yok. Sakın tarif vermek istemediğim falan düşünülmesin 3 farklı reçete çünkü, asıl nedeni, açıkçası yazmaya üşendim:)) isteyen olursa gönül rahatlığıyla verebilirim ama. Sadece dediğim gibi benim tarifimle de aynı sonucu elde edebilirsiniz.


Fırını 150 derecede 12 dakikaya ayarladık ve 9. dakikayı gördüğümüzde fırının kapağını 2 dakika 4 parmak aralık tuttuk. Makaronların pişip pişmediğini ise parmağımızla tepelerine bastırıp parmağımızla sağa sola hareket ettirerek anladık. Üst kısmı parmağımızın altında sağa sola oynamıyorsa pişmiş demek oluyormuş.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder