18 Mayıs 2014 Pazar

BENEKLİ PASTA


 Kibele'nin Mutfağı'nda  gördüğüm bir tarif var bugün sırada. Uzun zamandan beri yapmak istiyordum. Anneme giderken misafirlerine yaptım. Herkes çok beğendi, fakat o telaşta malum dilimlenmiş halini fotoğraflamak mümkün olmadı. Neyse benim kek kalıbımda kek çok kabardığı için kekimi ikiye bölmek zorunda kaldım, yakında onu da yapar dilimlenmiş halini de koyarım buraya.

Kek ve içindeki labne miktarı öncesinde biraz korkuttu beni açıkçası ama yedikten sonra keki düşündüğüm kadar yoğun değildi, kreması da peynir peynir kokmuyordu. İçi çok hoş benek benek bir görüntü olmuştu servisi de zengin duruyordu yani anlayacağınız... Bakmak isterseniz burada var...


 Malzemeler:

 Keki İçin:

2.5 su bardağı un
1 .5 su bardağı toz şeker
3 yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
2 çorba kaşığı kakao
50 gr ceviz ( ben badem unu koydum )
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Kreması İçin:

600 gr labne peyniri
1 su bardağı krema
1 su bardağı pudra şekeri
1 kahve fincanı süzme yoğurt
1 çorba kaşığı kakao
1 paket bitter çikolata
1 paket krema sertleştirici ( ben bulamadığım için 1 çay kaşığı krem tartar kullandım )


Şeker ve yumurtayı kabarana kadar çırpın. İçine süt, yağ ve kakaoyu ekleyin 5 dakika çırpın ve hamurunuzdan 1 su bardağını kenara ayırın.

Un, kabartma tozu ve vanilyayı bir kaba beraber eleyin. Cevizle beraber kakaolu karışıma ekleyin. Ben 20 cem'lik kalıp kullandım kek çok kabardı ikiye bölmek zorunda kaldım. Kalan yarımı sıkıca strechleyip derin dondurucuya kaldırdım.

175 derecede içine kürdan soktuğunuzda temiz çıkana kadar yaklaşık 40 dakika pişirin. Sıcakken ayırdığınız bir bardak kakaolu karışımı kaşık kaşık kekin üzerine dökün ve soğumaya bırakın.

Bitter çikolatayı benmaride eritin. Çikolata ve kakao hariç bütün malzemeyi bir kaba alın. Mikserle pürüzsüz bir kıvam alana kadar iyice çırpın. Karışımın 3'de 1 'ini ayırın. Ayırdığınız karışımın içine kakao ve erimiş çikolatayı ekleyin ve çırpın. Ucuna düz duy taktığınız sıkma torbasına doldurup buzdolabına kaldırın.

Keki tekrar çemberinizin içine alın. Kremayı kekin üzerine dökün ve düzeltin. Buzdolabında soğumuş çikolatalı kremayı düzenli aralıklarla beyaz kremanın içine sıkın. Artan kremayı pastanızın üzerine süsleme yapabilirsiniz. Pastayı en az 6 saat tercihen bir gece buzdolabında dinlendirin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder