17 Mayıs 2014 Cumartesi

ETİ PUF

Hiç ama hiç gelmiyor içimden yazmak, ama olmuyor, yazmadığım zaman da üzülüyorum. Hatta yazmak benim için bir terapi adeta... Bütün Soma halkının ve Türkiye'nin başı sağolsun, sebeb olanlar bir an önce misliyle cezalarını bulsun....Neyse biraz efkar dağıtmak adına neşeli bir kurabiye tarifi vereyim dedim bugün. Tarif  Pelin Chef'den Bu ölçülerle bir tepsi eti puf elde ediyorsunuz.Hamurumu yaklaşık yarım santim kalınlığında açtım böyle de çok beğenildi ama bana göre bir  dahaki sefere daha ince açarsam Eti Puf'a daha yakın bir tat elde edebilirim gibime geliyor. Haa bir de iki üç gün buzdolabında bayatlamadılar...


Malzemeler:

100 gr tereyağ
1\2 çay bardağı süt kreması ( 80 ml )
1 yumurta sarısı
1 çay bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
aldığı kadar un

Üzeri İçin:

1 büyük paket marshmallow
Dr oetker dekor süsleri
hindistan cevizi



Un haricindeki bütün malzemeyi elinizle iyice karıştırıp homojen bir karışım elde edin. Unu azar azar ilave ederek yumuşak ve her zamanki kıvamda ele yapışmayan bir hamur elde edin. Hamuru strechleyip buzdolabında yarım saat dinlendirin.


Hamuru, hafif unlanmış tezgahınızda yarım santim kalınlığında açın. Çay bardağı ya da o boyutlarda bir kalıpla yuvarlaklar keserek yağlı kağıt serilmiş tepsinize yerleştirin. 175 derecede altı hafif kızarana kadar pişirin. Biz kurabiyeleri biraz çıtır sevdiğimiz için biraz daha beklettim. Ama bu seferde fazla çıtır oldu galiba:) Kendime not: Bir daha ki sefere biraz daha az pişir...

Kurabiyeler soğuduktan sonra sıkma torbasını ya da buzdolabını poşetini kenarda hazır edin. Süslemelerinizi küçük kaplara alın bittikçe ilave edin.


Marshmallowları beyaz ve pembe olanları ayırın. Cam bir kaseye beyazları ya da pembeleri alın, üzerine elinizle su serperek nemlendirin. Dilerseniz benmari usulü ya da benim gibi mikro dalgada kısa aralıklarla ( 20 saniyede bir çıkararak silikon spatulayla karıştırdım ) eritebilirsiniz. Eriyen marshmalowu fazla bekletmeden hatta son sürat kurabiyelerin üzerine sıkın. Sıkma işlemi bittikten sonra tabaklara batırarak dilediğiniz süslemelerle kaplayın. Daha sonra pembe marshmalowlar için de aynı işlemi yapın.



2 yorum: