12 Mayıs 2014 Pazartesi

PANCAR SALATASI


Bu ara sipariş yoğunluğum yüzünden biraz hafif tarifler veriyorum sanırım :) Aslında bugün pasta tarifi vardı sırada ama, anneler günü dolayısıyla yaptığım pasta, kargaşa anında bir çırpıda tükenip fotoğraflanamadan bittiği için... Ne yapalım artık, bi daha ne zamana aynısından yaparım bilemem, ama ben onu araya bir yere sıkıştırır, yapar, tarifi veririm muhakkak size.

Benim çok sevdiğim salatalarımdan biri bu. Eminim çoğunuz yapıyorsunuzdur ama ben biraz değiştirdim malzemeleri. Bir de böyle deneyin derim...


Malzemeler:

3-4 adet pancar
2-3 dal taze soğan
bir avuç kadar biberli zeytin
1 küçük konserve mısır

Pancarların saplarını kesin, iyice yıkayın. Bütün olarak tencereye dizin ve üzerini geçecek kadar su ekleyin. Bir tatlı kaşığı kadar tuz ekledikten sonra tencerenin kapağını kapatıp kaynatın. Çatalla yumuşayıp yumuşamadığını kontrol edin. Kabuğu rahat soyuluyorsa yeterince haşlanmış demektir. Haşlanan pancarlar soğumaya başlayınca soyun ve küp küp doğrayın. Üzerine sirke ve yeterince tuz ekleyin. Eğer akşamdan yaparsanız sirkeyi daha iyi çekiyor ama fazla zamanınız yoksa en az bir saat bekletmenizi tavsiye ederim. Servisden önce taze soğanları ince ince doğrayın, zeytinleri halka halka doğrayın ve pancarların içine koyun. Biraz zeytinyağını da ekledikten sonra beraber karıştırın. Masaya getirmeden önce mısırınızı da üzerine serpiştirip servis edin. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder