10 Haziran 2014 Salı

ÇİKOLATALI CEVİZLİ ÇATLAK KURABİYE


Geçen gün arkadaş toplantısında yediğim ve ilk ısırışımla aldığım o muhteşem lezzetin tarifini almamak söz konusu bile olamazdı:) Ev sahibinin başı kalabalık olduğu için elime tutuşturduğu tarif defteriyle reçeteyi hemen not aldım. Bana söylediği tek ayrıntı da hamuru buzdolabında bekletme konusunu es geçmemen gerektiğiydi. Ben de söz dinleyen cici bir kız gibi dediklerini harfiyen uyguladım ve sonuç çok başarılıydı.

Oğlum tam da tahmin ettiğim gibi içindeki cevizler yüzünden yemeği reddetse de ilginç bir şekilde cevizlere aldırış etmeyen kızım bir kaç tane kurabiyeyi arka arkaya mideye indirdi. Yapmadan önce çocukların kurabiyelerin içindeki çikolata dışındaki herhangi bir malzemeye karşı tepkilerini bildiğim için cevizleri çıkartma fikri aklımda şöyle bir belirdi fakat içindeki yoğun çikolatayı dengeleyen cevizlerin olmazsa olmayacağını düşündüğüm için çabuk fikir değiştirdim. Bence siz de hiç oynamadan tarifi birebir uygulayın.

Ancak bir püf noktası vermeden tarife geçmek istemem: Bu kurabiyede pişme zamanı kurabiyenin tadını direk olarak etkiliyor. Fırında tutma süresini çok iyi ayarlamak çatlama olduktan sonra altını kontrol edip fırından çıkarmak gerekiyor. Eğer kısa tutarsanız dibi pişmez ve tepsiden çıkarma problemi yaşarsınız, çok tutarsanız da içi kuruyacağından içinin o suflemsi yumuşaklığını yakalayamazsınız. Her fırının sıcaklığı ve pişirme süresi farklı olduğu için tam dakika veremiyorum o yüzden dediğim ayrıntılara dikkat ederseniz ayrıca bir tepsiyi pişirirken ikinci tepsiyi buzdolabında bekletirseniz sorun yaşayacağınızı zannetmiyorum.


Tarife ek olarak her zaman yaptığım gibi cevizleri hamura eklemeden önce yağsız tavada rengi hafif dönene kadar kavurdum ve soğuttum... Kavurduktan sonra elimde kırarak küçülttüm.


Malzemeler:

170 gr bitter çikolata
75 gr tereyağı
1 su bardağı un
3/4 su bardağı şeker
2 tatlı kaşığı granül kahve
2 yumurta
çay kaşığının ucuyla tuz
yarım paket kabartma tozu
1 su bardağı damla çikolata
1 su bardağı ceviz


Tereyağ ve çikolatayı küçük bir tavada kısık ateşte karıştırarak eritin. Yumurta ve şekeri mikserle iyice çırpın ve kahveyi ekleyip yoğurt kıvamına gelene kadar çırpmaya devam edin. Tereyağlı çikolatayı da ekledikten sonra çırpmaya devam edin. Birlikte elediğiniz un, kabartma tozu ve tuzu da ekleyip spatulayla karıştırın. Ceviz ve damla çikolatayı da ekleyip tekrar karıştırıp en az bir saat buzdolabında bekletin. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine tatlı kaşığı ya da çorba kaşığıyla, kanımca tatlı kaşığı ideal, yani hangi boyutlarda olmasını istiyorsanız o boyutlarda ikişer parmak boşluk bırakarak dizin. Yukarıda yazdığım püf noktalarına dikkat ederek 175 derecede yaklaşık 15 dakika üstleri çatlayana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder