9 Haziran 2014 Pazartesi

HİNDİSTAN CEVİZLİ PASTA



Evde yeni modamız hindistan cevizi ama...  eti değil suyu... Çocukların dedelerine sürekli olarak aldırdıkları hindistan cevizi patlaması yüzünden suyu içilip meyvesinden bir diş alındıktan sonra yüzüne bakılmayan hindistan cevizlerinin bir kısmını daha sonraki bir kriz durumunda kullanılmak üzere derin dondurucuya kaldırdım. Bir kısmını da hindistan cevizi sütü yaparak sıvı kısımları tai usulu mantar çorbasına üste çıkan yoğun kısımları da pastanın üzerine krem şanti gibi çırparak krema olarak kullandım.


Eğer denemek istiyorsanız bu nam-ı değer hindistan cevizi sütünü büyük marketlerde konserve bölümlerinde kutusu 6 tl'ye alabilirsiniz. Krem şantiye oranla çok daha pahalı tabii en azından Türkiye'de...ama çocuğuma doğal bir şeyler en azından daha az zararlı olanı yedirmek istiyorum ya da bir kere denemelik almak istiyorum derseniz bulunması zor değil. Ben öyle yapmıştım yani sadece merak ettiğim için aldım. Bir kere denedim ve de gerçekten evde yapılanlara oranla çok daha yoğun ama evde taze hindistan cevizi ile yapılan da gene evde rende hindistan ceviziyle yapılana göre daha yoğun. Yani size tavsiyem eğer hindistan cevizi sütünü evde yapıyorsanız taze olanıyla yapın.

Buzdolabında bir kaç gün bekleyince sıvı ve yoğun olan kısmı birbirinden ayrılıyor. Yoğun olan kısmı aslında sade olarak direk çırpılabiliyormuş ama ben cesaret edemediğim için biraz toz krem şanti ekledim ama gerçekten çok nefis hindistan cevizi aromalı bir krema oldu.  Zaten yarıya yakını kaşıklanarak tükendiği için pastayı zar zor kaplayabildim:)


Ara krema olarak sade pastacı kreması yaptım ama krem şanti yerine 80 gr beyaz çikolata ekledim. Kremanın üzerine muz ve damla çikolata koydum.


Keki için de daha önce tarifini verdiğim yoğurtlu pandispanya yaptım. Hindistan cevizi sütüyle yaptığım kremayla sıvadıktan sonra kahverengi kısımlarını soyup ince ince dilimlediğim hindistan cevizleriyle süsledim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder