6 Haziran 2014 Cuma

GİRİT KABAĞI ( TOMBUL KABAK ) VE SOĞAN DOLMASI

Şimdi bu dolma da nereden çıktı demeyin ben de ilk defa denedim bu kabağı. Size de değişik ve şık sunumlar farklı yemekler bulduğumda mutlaka yazıcam demiştim ya, o sözümün üzerine yayınlamak istedim. Ha belki sizin için sıradan bir yemektir ama benim gibi sadece bildiğimiz kabaktan oyarak yapanlardansanız bu tarif size gelsin:) Yanında da tencerenin boş kalan yerlerini de ebat olarak en uygun gelen, genelde ablamın elinden yemeyi tercih ettiğim soğan dolmasıyla doldurdum. Dolma malzemeleri ben genelde göz kararı yaparım o yüzden üç aşağı beş yukarı ölçü vermeye çalışıcam. Artan içlerle de soğan dolması yaparsınız. Ben dolmayı her zaman zeytinyağlı tercih ettiğim için içine kıyma ya da parça et koymadım. İsteyen eklemekte serbest....

Malzemeler:

5 adet Girit kabağı
1 su bardağı sIcak suyla yıkanmış pirinç
1\2 demet dereotu
1\2 demet maydanoz
3-4 dal taze soğan
2-3 diş sarımsak
1 domates
1 çay bardağı tane sumak yoksa çekilmiş de olabilir
tuz, karabiber
2 yemek kaşığı biber salçası
zeytinyağı
1- 2 adet bütün soğan

Kabakların içini kaşık  ya da bıçakla ben kaşıkla çıkardım 2-3 mm kalınlığında kırmadan dikkatlice oyun. Kabuklarını soyduğunuz soğanları sıcak suda 10 dakika yumuşayana kadar haşlayın.

Tane sumak kullanıyorsanız tercihen aksamdan üzerini geçecek kadar su ekleyin ve bekletin. Ertesi  gün tanelerini süzerek suyunu dolmaların üzerine ekleyeceğiniz suyun içine ekleyin. Eğer çekilmiş sumak kullanıyorsanız bu işleme gerek yok direk kullanabilirsiniz.


Dereotu,maydanoz ve taze soğanları incecik doğrayın. Sarımsakları ve domatesi rendeleyin ardından bütün malzemeyi iyice yıkanmış pirinçlere katın ve istediğiniz baharatları ekleyin ve son olarak da yarım çay bardağı kadar zeytinyağını ekleyin.


İçini tuzladığınız kabakların içini çok sıkıştırmadan gevşek bir şekilde doldurun. Eğer çok sıkıştırdıysanız bir parmak boşluk bırakacak şekilde ama dediğim gibi gevşek doldurursanız ağzına kadar doldurun. Soğanları kat kat kırmadan ayırın. Artan içinizi doldurarak sarın ve tencerede boş kalan yerlere sıkıştırın.

Salçayı sulandırın ve tencereye dizdiğiniz kabakların üzerine yarısından biraz daha az olacak şekilde dökün. Üzerine tekrar zeytinyağı gezdirin. Kaynadıktan sonra altını kısarak pirinçler pişip kabaklar yumuşayana kadar pişirin. Piştikten sonra sarımsaklı yoğurtla servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder