2 Haziran 2014 Pazartesi

PEMBE PUANTİYELİ RULO PASTA


Desenli rulo pastaları hayranlığım başladı bu ara. Rulo pasta hep yapmışımdır ama bunlar çok değişik geliyor bana. İnternette gördüğüm o envai çeşit rulo pastalar görüntüleriyle çok cezbedici duruyor Uzun süredir denemek de istiyordum hani. Marketten yeni aldığım yumurtaların üzerine, kayınpederimin de organik bulup getirdiği yumurtalar eklenince fazlalaşan yumurta sayısını biraz azaltabilmek için bir anlık bir kararla böyle bir pasta denemeye karar verdim.


Hamuru hazırlamadan önce yağlı kağıdın üzerine dairelerin şablonlarını çizdim.


Hamuru çırptıktan sonra küçük bir kase kadar gıda boyasıyla renklendirdiğim ve sıkma torbasına koyduğum hamuru şablonların içine sıkarak 170 derecede ısınmış fırında 2 dakika tuttum. Sıkma torbamın içinde artan hamur ziyan olmasın diye kalan beyaz hamura karıştırınca düşündüğümden koyu bir renk çıktı ortaya ve bu sebeple puantiyelerim maalesef istediğim kadar belirgin olamadı. Ama bu beni pes ettirdi mi? Asla! en yakın zamanda tekrar denemelerim olacak:)


Burada yapmış olduğum rulo pastamın pandispanyasından hazırladım. İçine de krema hazırlamadım. Dediğim gibi çok ani geliştiği için ve daha pratik olsun diye krem şanti çırptım.

Kalan hamuru da puantiyelerin ilk sıcaklığı çıkınca yağlı kağıdın üzerine dikkatlice yaydım ve 170 derecede benim fırınımda 15 dakika pişirdim. Siz de rengi hafif dönmeye başlayınca alın fırından. Fırından çıktıktan sonra yağlı kağıdı rulo gibi sarıp üzerine temiz bir bez örterek ılınıncaya kadar öyle beklettim. Soğuyunca krem şantiyi çırptım ve bir ucundan başlayarak kekin her yerine sürdüm.


Muzları bir kenara boydan boya dizdim ve o dizdiğim kenardan başlayarak hafif hafif de sıkarak tekrar sarmaya başladım. Soğuyana kadar buzdolabında beklettim ve son olarak dilimleyerek servis ettim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder