13 Haziran 2014 Cuma

ÇİLEKLİ PERVANE


Daha önce yazmış olduğum ama blogspotun gazabına uğramış mousse pasta tarifimi tekrar yazıyorum. Takip edenler ben bunu görmüştüm diyebilirler. Fotoğrafları daha önceki tecrübelerime dayanarak  geri dönüşüm kutusuna atıp silmemiştim, tekrar kesip oradan geri yükledim. Bu bahsettiğim olay belki 6 ay evvel gerçekleşti ama nedense daha önce yazmış olduğum bir tarif olduğu için galiba bir türlü yazmak gelmedi içimden. Yani anlayacağınız sevmediğiniz bir blog yazarı varsa O'na "yayınları silinsin inşallah" demek kafi gelecektir. İşin şakası bu tabii ama gerçekten çok sinir oldum diyebilirim...

Kivili olanı daha sonra yapıp henüz fotoğrafı yayımlayacakken yayın silindiği için onu da şimdi ekliyorum. Raporumu verdim, şimdi tarife geçiyorum:) Bu arada tarif Bizim Pastane'den...

Orjinal tarifinde bütün taban çilekle döşeniyor fakat benim yeterli çileğim olmadığı için sadece kenarlarını süsledim. Ayrıca ben evdeki tek kat pandispanyayı değerlendirmek adına yeni pandispanya yapmadım  ama orjinal tarifte var oradan faydalanabilirsiniz.


Malzemeler:

1 adet 20-22 cm'lik tek kat pandispanya ( ben derin dondurucu da artan bir kat pandispanyam vardı onu kullandım)

1\4 Bardak artı bir çorba kaşığı su
255 gr beyaz kuvertür çikolata
1 buçuk bardak çiğ krema ( 300 ml )

Çikolata ve suyu benmaride eritin. Daha sonra soğumaya bırakın. Çok soğumaması lazım. Üst dudağınıza değdirin hafif ılık hissediyorsanız sıcaklık tamamdır. Biraz sıcakken siz o arada kremayı çırpmaya başlayın zaten o arada çikolata ılınmış olur.

Buzdolabından çıkardığınız kremayı  ( ben mikser uçlarını ve çırpacağım kabı da buzdolabına kaldırıyorum ) mikserle çırpın. Çok çırparsanız karışımı dökmeden sertleşeceği için boşlukları doldurmadan donacaktır. Ama az çırpılırsa da donmama gibi bir durum oluşuyor. Bir kere başıma geldi oradan biliyorum:) derin dondurucuya atıp parfe gibi yemiştik:)


Pandispanyayı çemberin içine koyun ve varsa şekerli şerbetle yoksa sütle ıslatın. Üzerine ve kenarlarına çilek, kivi vb. dizin.  Bu aşamadaki resimlerim kayıp olduğu için koyamadım ama buradaki resimler şimdilik size yardımcı olur. Çırptığınız kremayla çikolatayı birleştirin ve bekletmeden pandispanyanın üzerine dökün. Bir iki kere her boşluğa yerleşmesi içi tezgaha sertçe vurun. Bir gece buzdolabında soğumasını bekleyin. Çemberi servisten hemen önce çıkartın. Dilerseniz bu aşamada reçel ve bal tarzı bir şey sürdüğünüz pandispanyayı file ya toz antep fıstığıyla süsleyebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder