10 Temmuz 2014 Perşembe

ADIYAMAN USULÜ PATLICANLI KÖFTE


 Anadolu' da gizli kalmış o kadar güzel tarifler var ki, biz takılmışız bir Adana kebap, İskender döner, Urfa kebabı vs. şu lezzeti televizyonda gördüğümde bir patlıcan manyağı olarak aşık oldum. Adıyaman yöresine ait bir kebab olduğunu öğrenince de nasıl gizli saklı kalmış bir türlü anlayamadım. Ben de dedim ki bu lezzet gizli kalmasın herkes öğrensin ve hemen deneyip sizinle paylaştım. Arkadaşlarımı çağırdım yemeğe ve onlara da denettim hepsi çok beğendiler. İşin içinde közlenmiş patlıcan, kıyma ve dil peyniri olur da o yemek lezzetsiz olur mu? Asla beğenmemeleri gibi bir ihtimal yoktu zaten :)

Televizyonda aşçı köftesini hazırlarken hemen her kebapta olduğu gibi üzerindeki kıymayı satır kıymasıyla hazırladı tabii...  Ama ben her zaman yaptığım, ölçüleri göz kararı olan köfte harcımı yaptım. Size ölçüleri yazıyorum ama siz isterseniz kendi kıyma harcınızı kendi damak tadınıza göre hazırlayın.

Ayrıca içindeki patlıcan sade çok yavan olur gibime geldiği için lezzeti katlamak adına ben sarımsakla bir çeşni hazırlayıp patlıcanlara sürdüm.

Patlıcan ve kıyma ölçüleri kişi sayısına ve patlıcanın büyüklüğüne göre değişiklik göstereceği için ölçüleri kendinize göre ayarlayın. Yarım kg kıymadan benim patlıcanlarıma göre 4 kişilik çıktı.

Malzemeler:

Kişi sayısı adedince topan patlıcan ( küçük boy olanları tercih edin )

Köftesi için:

1\2 kg kıyma ( ben içine biraz kuzu kıyma karıştırarak dana kıymadan hazırlatıyorum.)
1 orta boy soğan ( ince ince doğranmış)
1 yumurta
1 çay bardağı galeta unu ya da bayat ekmek içi
bir tutam incecik doğranmış maydanoz
tuz ve baharatlar

Patlıcan sosu için:

4-5 diş ezilmiş sarımsak
1\2 limonun suyu
tuz, karabiber

Ortası için:

dil peyniri


Köftesi için gerekli olan malzemeleri karıştırın ve buzdolabında tercihen bir gece ya da en az 1saat bekletin. Fırında ya da ocakta közlediğiniz patlıcanları soğuduktan sonra saplarını koparmadan soyun. Kararmaması için limonla ovarak süzgeçte suları süzülsün diye bir süre bekletin. Sos için gerekli malzemeleri iyice birbiriyle özleşene kadar çırpın. Ortasını aralayarak sos için gerekli olan malzemeleri eliniz ya da fırça yardımıyla patlıcanların her yerine sürün. Strech film serdiğiniz tezgaha bir avuç kadar kıymadan alıp elinizle iyice yayın. Yarım santim kadar inceltip patlıcanı ortasına koyun.


Dikdörtgen bir parça dil peynirini patlıcanın ortasına yerleştirin ve strech film yardımıyla sarmaya başlayın. Bir ucundan tuttuğunuz strech filmle bastırarak sap kısımı açıkta kalacak şekilde uc kısımlar üst üste gelecek şekilde sarın. Bu şekilde yaparsanız kıyma pişme esnasında çekip küçüleceği için uçları açılmaz.


Diğer bütün patlıcanlara da aynı işlemleri uygulayın.180 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.


Dilerseniz üzerine sarımsaklı yoğurtla servis yapabilirsiniz.

1 yorum: