20 Temmuz 2014 Pazar

ÇUBUKTA SOSİS


Bu aralar biraz tembellik yaptığımın farkındayım. Ama size çok güzel bir tarifim var. Super Fresh de hazırı var ama ben almadım, nasıl olduğunu, hatta kaça olduğunu da bilmiyorum... Böyle şeyleri evde yaptığım için fiyatlarına bile bakmayı akıl edemiyorum bazen... Zaten şimdi siz de tarifi okuyunca alınmaya değmeyecek kadar kolay bir şey olduğunu anlarsınız. Orjinali biraz tatlımsı ama türk damak tadına uygun gelmez diye ben tuz şeker miktarlarını biraz değiştirdim siz eğer isterseniz tuzunu biraz daha artırabilirsiniz. Eğer harcınız elinizde artarsa üzerine biraz daha süt koyup kıvamını açarak yağsız tavada krep gibi pişirebilirsiniz.


Malzemeler:

250 gr kısa sosislerden ( uzun da olabilir)
4 yemek kaşığı mısır unu
4 yemek kaşığı un
1 çay bardağı süt
1 yumurta
1 tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz

Yumurtayla sütü çırpıcıyla iyice çırpın. Ardından unları, tuz ve şekeri de ekleyin. Harcınız koyu kıvamlı bir çorba kıvamına gelecek. Derin bir kabın ya da bardağın içine aktarıp yarım saat kadar dinlendirin. Bu arada sosislerinizi kağıt havlu yardımıyla iyice kurulayın ve üzerlerini hafifçe unlayıp fazla unu silkeleyin. Tavanızı bir parmak kadar yağ koyun ve orta ateşte kızdırın.

Sosislerinizi tek tek çöp şiş çubuklarına batırın. Şişleriniz çok uzunsa ikiye bölebilirsiniz. Eğer çöp şişiniz yoksa çatal yardımıyla da harca bulayıp yağa bırakabilirsiniz.

Şişteki çubukları bardaktaki harca teker teker batırın çıkartın ve fazla sosu akıttıktan sonra kızgın yağa bırakın. Dikkatli bir şekilde döndürerek her tarafının pişmesini sağlayın. Bütün sosislere aynı işlemi uygulayarak sıcak servis edin. Ben soğuyup beklemiş halini de beğendim tadı gayet iyi geldi...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder