1 Temmuz 2014 Salı

MİKRO DALGADA ISLAK KEK ( 7 DAKİKADA )

Dün akşam yeğenlerimin isteği üzerine hazırladığım tortilla hamurunda pizzadan sonra yaz sıcaklarının iyice bastırmış olduğunu bir kez daha anladım. Mutfağın çöl sıcaklığına ulaşan ısısından sonra fırın kullanma olayını minimuma indirme zamanının geldiğini anlamış oldum... Amma velakin bugün canımızın tatlı ama sütlü olmayan bir şeyler istemesi üzerine bir ara çok merak sardığım ama daha sonraları yeni şeyler denemek ve paylaşmak adına sırada bekleyen bir dolu tarif yüzünden tozlu raflara kaldırmış olduğum reçetelerimden biri olan mikro dalga keki bir anda ampul gibi parladı gözümün önünde:)


Hazırlanma aşaması sıradan bir kekle aynı şekilde ve sürede fakat pişirme süresi benim mikro dalgamda tam 7 dakika... Eğer mikro dalganızda devir görünüyorsa 650-750 watt'a ayarlayın. Benim mikro dalgam yaklaşık 15 senelik ve kullanma kılavuzu kayıp olduğundan ben ayarını 4'e getiriyorum. ( en yüksek ayarı 5 )

Eğer ki mikro dalganız varsa mutlaka ama mutlaka deneyin. Ayrıca sadece yaz olduğunda değil acil durumlarda da yardımınıza yetişecek ayrıca elektrikten de tasarruf etmenizi sağlayacak bir tarif diyerek bu kadar reklam yeter deyip sadede geliyorum.

Bir küçük not daha... Kullanacağınız kalıbı mikro dalganın içine giriyor mu diye önceden kontrol edip kenarları en az dört parmak kadar yüksek ve mikro dalgada kullanmaya elverişli bir kap bulmanız harcınızın taşıp mikro dalganızın rezil olmaması için olmazsa olmazlardan...

Bir şey daha eklemek istiyorum ama bu defa gerçekten son :)) Bir defasında bu yumuşacık olan bu kekten pasta yapmışlığım bile vardı. Şimdi çok ayrıntılı hatırlamıyorum ama sanırım ıslatmadan yapmıştım, tekrar denediğimde yazarım...


Malzemeler:

1 su bardağı toz şeker
3 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
4 yemek kaşığı dolusu kakao
1.5 su bardağı un

( Bardak ölçüleri 200 ml )

Un ve kabartma tozunu beraber bir kaba eleyip bir kenara ayırın.

Kalıbınızı yağlayın.

Yumurta ve şekeri mikserle 5 dakika yoğurt kıvamına gelene kadar çırpın. Sırayla süt, sıvı yağ ve kakaoyu ekleyip çırpmaya devam edin. Karışım iyice özleşince bir bardak ayırıp buzdolabına kaldırın.

Unlu karışımı da ekledikten sonra pürüzsüz bir karışım olana kadar beraber çırpın. Kalıbınızın içine dökün ve 650 - 750 watt ayarlı mikro dalga fırınınızı 7 dakikaya ayarlayıp pişirin. Pişirme süresi sonunda bildiğimiz kürdan testini uygulayın eğer kürdan temiz çıkmıyorsa 1 ya da 2 dakika ayarlayıp tekrar pişirin. Kekiniz henüz sıcakken, ayırdığınız sosu delikler açtığınız ya da dilimlediğiniz kekinize kaşık kaşık dökün. En az 1 saat sosu çekmesini bekleyin ve sonrasında afiyetle yiyin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder