12 Eylül 2014 Cuma

BADEM EZMELİ-VİŞNELİ CUPCAKE


Daha önce tarifini paylaştığım badem ezmesini, bir kısmını sade yedikten sonra derin dondurucuya kaldırmıştım. Çocukların şeker hamuru tutkusuna alternatif olabilecek çok daha sağlıklı bir kurabiye kaplama malzemesi olacak diye çok umudum vardı. Ama anladım ki çocuklar badem ezmesiyle kaplanmış kurabiyeleri ağızlarına bile koymayacaklar. Ben de dedim ki cup cake yapayım da içinde ne olduğunu anlamadan onlara yediririm bunu. Bu kez de içinde de vişne var diye yemeyince ben de üzerine krema yapmaktan vazgeçtim ve böyle tükettik. Yoğun browni tadında keklerden hoşlanıyorsanız gerçekten çok güzel bir tarif. Bizim evde biz ve eve gelen nasibi olan misafirler tarafından afiyetle yendi...

Ölçü olarak epey fazla kekiniz oluyor. Siz isterseniz küçük bir kek kalıbınız varsa, yarısını da oraya döküp dilimleyerek de tüketebilirsiniz.... Ya da yarım ölçü yapabilirsiniz...

Badem ezmesi koymasanız da olabilir...

Malzemeler:

3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı ayçiçek yağı
2 su bardağı un
1 paket ( 25 gr ) kakao
1 küçük kase vişne ( çekirdeksiz )
1 küçük kase küp küp doğranmış badem ezmesi
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya


Un, kakao, kabartma tozu, vanilyayı beraber bir kaba eleyip bir kenara alın.

Cup cake-muffın kalıplarınızı tepsinize dizin onu da kenara alın.

Fırın 170 derecede ısıtmaya başlayın.

Yumurta ve şekeri çırpma kabınıza alın ve yoğurt kıvamına gelene kadar iyice çırpın. Ardından yoğurt ve sıvı yağı da sırayla ekleyip 1'er dakika çırpın. Unlu karışımı da ekledikten sonra karışım özleşene unlar kaybolana kadar çırpmaya devam edin. En son vişne ve badem ezmelerini de ekledikten sonra tahta kaşıkla karıştırıp muffın kalıplarına tatlı ya da yemek kaşığıyla bir parmak boşluk kalacak şekilde eşit şekilde paylaştırın. Eğer vişneler belli olsun isterseniz benim gibi üzerlerine birer ikişer adet vişne tanesi koyabilirsiniz.

Fırında yaklaşık 30 dakika içine batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder