17 Ekim 2014 Cuma

HÜNKAR BEĞENDİ


Şöyle biraz geriye doğru baktım da ne çok tatlı tarifi paylaşmışım son zamanlar. O yüzden daha bir sürü tatlı tarifi sırada yazılmayı bekleye dursun ben şöyle özel misafir sofralarına hazırlayabileceğiniz herkesin bildiği, duyduğu bir yemeği yazmak istiyorum bugün. Aslında tarif çok basit beşamel sos yapmayı biliyorsanız zorlanacağınız hiç bir aşaması yok.

Ben beşamel sosu göz kararı yaptığım ve bu yemeği hazırlamak biraz aceleye geldiği için sütün ölçüsünü tam ölçemedim ama sosunuz kaynadığında koyu çorba kıvamındaysa olmuş demektir.

Beğendinin ölçüleri yapacağınız kişi ölçüsüne göre değiştiriebilir. Bu tarifle 4 kişilik bir yemek çıkartabilirsiniz.

Malzemeler:

Eti için:

250 gr kuşbaşı et ( ben biftek kullandım )
1 yemek kaşığı domates salçası
2 adet rendelenmiş domates
2 diş rendelenmiş sarımsak

Beğendisi İçin:

1 büyük boy közlenmiş patlıcan
2 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı un ( silme )
aldığı kadar süt
tuz, karabiber,muskat cevizi


Közlediğiniz patlıcanları soyduktan sonra kararmaması için limonla ovun ve biraz bekletin. 10 dakika sonra çatalla ezerek bir kenara alın.

Beşamel sos için tencereye tereyağı alın. Tereyağ eriyince unu ekleyin ve kokusu çıkana kadar kısık ateşte kavurun. Ardından sütü yavaş yavaş ekleyin ve bir çırpıcıyla sürekli karıştırın. Koyulaşıp kaynamaya başladığında koyu bir çorba kıvamına gelmişse altını kapatın. Hala koyu bir muhallebi gibiyse azar azar süt ekleyerek kıvamı yakalayın. Tuz, karabiber ve yarım çay kaşığı kadar rendelenmiş muskat cevizini de ekledikten sonra altını kapatın. Patlıcanları da içine katıp karıştırın. Bu noktada tadına bakıp gerekli baharatları ve tuzunu kontrol edin.

Eğer kuşbaşı et kullanıyorsanız önce etlerinizi tencerede, yüksek ateşte suyunu salıp sonra çekene kadar pişirin. ( Ben biftek kullandığım için yüksek ateşte çok çabuk pişti. )Ardından salçayı ekleyip beraber kavurun. Etinizin yağ durumuna göre biraz yağ ekleyin ya da eklemeyin. Sarımsakları da çok az kavurduktan sonra domatesleri de ekleyip suyunu çekene kadar pişirin tuzunu ve dilediğiniz baharatları kullanın ardından altını kapatın.

Servis tabaklarına alta patlıcanlı beğendiyi  ( soğumuşsa kısık ateşte çok kaynatmadan karıştırarak tekrar ısıtabilirsiniz. ) üzerine de etinizi koyarak servis edin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder