26 Ekim 2014 Pazar

KESTANELİ PASTA


Canımız tatlı bir şeyler çekince buzdolabında yaşanan yumurta patlaması yüzünden pandispanya yapmaya karar verdim. Ayrıca derin dondurucumda ayıklayıp mutfak robotunda parçalamış olduğum kestanelerde durup dururken basit bir kremayla,  aynı gün içinde hem pandispanyasını pişirip, hem iç kremasını ve dış süslemesini yapıp afiyetle yedik.

Süsleme biraz özensiz oldu ama dediğim gibi kendimize o anda tüketmek için hazırladık siz kendi yaratıcılığınıza ve el becerinize göre bir şeyler yaparsınız artık:)

Daha önce yaptığım buradaki pastanın pandispanyasını 3 tepeleme çorba kaşığı kakaoyla yaptım.


Malzemeler:

Kestaneli Kreması İçin:

200 gr haşlanmış ayıklanmış ezilmiş kestane ( burada anlatmıştım )
2 çorba kaşığı pudra şekeri
2 yemek kaşığı tereyağ
1 yumurta sarısı
150 gr bitter çikolata
1 paket ( 200 ml ) krema
1 çay bardağı kadar süt

Üzeri için:

1 paket krem şanti
1 su bardağı süt ( 200 ml )
100 gr beyaz küvertür çikolata


Kekinizi pişirdikten sonra ( ben 22 cm çember kullandım 4 pat çıktı ) mümkünse bir gün buzdolabında strechli bir şekilde dinlendirin. Benim zamanım olmadığı için  dinlendirmeden kestim.

Kestaneleri  küçük bir tencereye alın ve orta ateşte karıştırarak kavurun. İçine pudra şekerini atıp beraber karıştırın koyu bir kıvam alana kadar da süt ekleyin. Çok sıvı bir kıvam olmasın kremanız cıvık olur, koyu ama sürülebilir kıvamda olması yeterli.


Bitter çikolatayı benmari usulü eritip tereyağı da ekleyin. iyice ısınınca çırpılmış yumurta sarısını çok ince akıtarak bir yandan da çikolatayı çırpıcıyla iyice çırpın. Bu arada çikolata benmaride olsun. Bu sayede yumurta sarısı pişeceği için çiğ kalma durumu ortadan kalkıyor. Buzdolabındaki kremayı mikserle çırpın ve kabartın. Krema sertleşince kestaneli karışımı ve yavaş yavaş çikolatayı ekleyip spatulayla karıştırın. İç kremanızı dinlenmesi ve içindeki çikolatanın kıvam alması için buzdolabına kaldırın.

Beyaz çikolatayı benmaride eritin. Krem şantiyi soğuk sütle çırpın. Eriyen çikolata ılınınca krem şantinin içine katın ve beraber biraz çırpın. Kremanızı kıvam alması için buzdolabına kaldırın.

Pandispanyanızı ara katlarına hazırladığınız kestaneli kremayı sürün. Dışını da beyaz çikolatalı kremayla dilediğiniz gibi süsleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder