15 Nisan 2013 Pazartesi

KAPLUMBAĞA PASTA



Sevgili arkadaşım Orkide'ye giderken çocuklar için eğlenceli olabilecek daha önce youtube da karşılaştığım bir tarifi denemek geldi aklıma. İsterseniz hazır topkeklerden kullanabilir isterseniz cupcake, isterseniz bildiğiniz herhangi bir kek tarifini uygulayabilirsiniz. Ben çocukların hiç bir zaman hayır diyemediği çikolatalı kek tarifimi  yarım ölçü uyguladım. 12 adet top kek  kaplumbağa şeklinin oluşması için yeterli oluyor.

Çikolatalı kremasını ganajdan yaptım. Katı bir krema olması ve üstünden akmaması için yeşil kremasını  bir paket krem şantiyi bir bardaktan bir bardak eksik sütle çırparak yaptım. İçine bir paket labne peyniri iki çorba kaşığı da pudra şekeri ekleyerek tekrar çırptım. Şantili kremam biraz fazla geldi siz onu yarım ölçü denerseniz bence yeterli olacaktır.


Sarı gıda boyasına biraz mavi renk damlatarak yeşil renk elde ettim. Sonra şantili kremamın bir kısmını buzdolabı poşetine doldurup ucundan küçük bir parça keserek sıkma torbası elde ettim.


Top keklerimin üçünü arka arkaya dizip ikişer tane de yanlarına koyup çiçek elde ettim


100 gr bitter çikolata ve 100 ml süt kremamdan yaptığım ganaj ( kremamızı ısıtıp kaynama noktasına geldiğinde ocaktan alıp içine küçük küçük doğradığımız çikolataları koyup eritiyoruz ) buzdolabında soğuyup sertleştikten sonra 7 tane top kekten oluşan gövde kısmına yaydım.



Ben pul küvertür kullandım. Bir küçük parça çikolatayı ( ister benmari usulü ister mikro dalgada ) eritip yağlı kağıda göz ve ağız yaptım kenarda soğumaya bıraktım.



Yeşil peynir kremamı kalan beş adet top kekimin üstüne sürdüm, bıçakla düzelttim. Sırt kısmının kenarlarını sıkma torbamdaki kremam ile belirledikten sonra sırtındaki altıgenleri yaptım.
                      

Soğuyup sertleşen gözlerin gözbebeklerine de erittiğim beyaz çikolatadan damlattım. Burnuna damla çikolata koyup gözler ve ağızı yerleştirdikten sonra kuyruğuna da kremaya batırdığım rulo kat gofretlerden takınca kaplumbağam tamamlandı.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder